زخمی شدن 20 فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به محله «الشیخ جراح»
(last modified Wed, 23 Jun 2021 07:28:27 GMT )
سرطان 02, 1400 11:58 Asia/Kabul
  • زخمی شدن 20 فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به محله «الشیخ جراح»
    زخمی شدن 20 فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به محله «الشیخ جراح»

شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت پلیس این رژیم به محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی حمله و 20 فلسطینی را زخمی کردند.

 شهرک‌نشینان صهیونیست، شب گذشته با حمله به محله «الشیخ جراح» به منازل و خودروهای فلسطینی‌ها خسارت وارد کرده  و با کمک   پلیس رژیم صهیونیستی کلیه راه‌ها و جاده‌های منتهی به این محله را مسدود کردند.

در پی حمله شهرک‌نشینان ، درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و شهرک‌نشینان روی داد،صهیونیست‌ها همچنین، منزل شهید «عمر القاسم» در این محله را به آتش کشیدند.

در همین حال، درگیری مشابهی در شهرک «العیسویه» در قدس اشغالی میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی‌ها صورت گرفت و جوانان فلسطینی در پاسخ به شلیک ممتد گازهای اشک آور و بمب‌های صوتی صهیونیست‌ها، مواد منفجره دست‌ساز به سوی نظامیان صهیونیست پرتاب کردند.

«فادی الهدمی» وزیر امور قدس فلسطین، در واکنش به این تجاوزها علیه الشیخ جراح هشدار داد، حملات پلیس اشغالگر و شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان بی دفاع در این محله، یک تشدید تنش خطرناک است و در سایه سکوت جامعه بین الملل، اوضاع بدتر خواهد شد.

محله الشیخ جراح از چندی پیش در پی تهدید و حمله صهیونیست‌ها برای خالی کردن خانه‌های این محله و بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود به صحنه درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست تبدیل شده است.

تاکنون اشغالگران، ۲۸ خانواده فلسطینی در الشیخ جراح را به کوچ اجباری و تحویل منازلشان به جمعیت‌های شهرک‌نشینی تهدید کرده‌اند. مسأله‌ای که در کنار یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، از عوامل اصلی آغاز جنگ ۱۲ روزه غزه به شمار می‌رود. 

زخمی شدن ۳۰۰ فلسطینی در حملات صهیونیستها به فلسطینیان در کرانه باختری

کلیدواژه