سرطان 07, 1400 17:31 Asia/Kabul
  • تاکید حشد الشعبی عراق بر پاسخ به تجاوز آمریکا
    تاکید حشد الشعبی عراق بر پاسخ به تجاوز آمریکا

سازمان حشد الشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای بر حق قانونی خود در پاسخگویی به تجاوز آمریکا علیه مواضع این سازمان تاکید کرد.

در بیانیه حشد الشعبی آمده است: این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال انجام وظیفه محوله مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد. این شهدا تحت فرماندهی عملیات مشترک عراق در حال انجام وظیفه بودند و درگیر هیچ فعالیتی علیه حضور نیروهای خارجی در کشور عراق نبودند. 

در این بیانیه تاکید شد بر خلاف ادعای آمریکایی‌ها، در نقاط مورد حمله، هیچ زرادخانه یا چیزی مشابه آن وجود نداشت.

سازمان حشد الشعبی عراق تاکید کرد این تجاوز در چارچوب تضعیف عراق، نیروهای امنیتی و حشد الشعبی به نفع تقویت گروه‌های تروریستی انجام گرفت و حاکمیت عراق را هدف قرار داد به ویژه که این اقدام همزمان با موفقیت‌های بزرگ به نمایش گذاشته شده در رژه نظامی بزرگ سازمان الحشد الشعبی و اجلاس سران سه کشور عربی در بغداد انجام گرفت.

حشد الشعبی با تحسین مواضع دولت و تاکید آن بر حل پرونده اخراج نیروهای بیگانه از کشور، تاکید کرد که از نظر قانونی حق پاسخگویی به این حملات و مجازات مرتکبان آن در اراضی عراق را داریم.

جنگنده های آمریکایی بامداد امروز دوشنبه به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق در مز این کشور با سوریه حمله کردند.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله، اذعان کرد جنگنده‌های این کشور به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است.

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

حشد الشعبی: خواستار اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق هستیم

کلیدواژه