دستگیری بیش از 5 هزار فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها درهفت ماه نخست2021
(last modified Sun, 18 Jul 2021 06:25:03 GMT )
سرطان 27, 1400 10:55 Asia/Kabul
  • دستگیری بیش از 5 هزار فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها درهفت ماه نخست2021
    دستگیری بیش از 5 هزار فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها درهفت ماه نخست2021

سازمان‌های مردم نهاد فلسطینی اعلام کردند، نظامیان رژیم صهیونیستی در نیمه اول سال جاری میلادی، بیش از 5 هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان را دستگیر کرده اند.

کمیسیون امور بازداشت شدگان، انجمن زندانیان فلسطین و انجمن حمایت از حقوق زندانیان روز شنبه اعلام کرد، نظامیان صهیونیست در نیمه اول سال جاری میلادی دست کم 5426 فلسطینی را بازداشت کردند که در مجموع ۸۵۴ کودک و ۱۰۷ زن در میان بازداشت شدگان هستند.

سازمان های مردم نهاد فلسطینی تاکید کردند، ماه مه بالاترین تعداد بازداشت‌ها را شامل می‌شود و در این ماه ۳۱۰۰ فلسطینی بازداشت شدند.

در این گزارش آمده است، بازداشت‌های ثبت شده در نیمه اول سال جاری دو برابر موارد ثبت شده در نیمه اول سال گذشته است و ۴۸۵۰ فلسطینی همچنان در زندانهای رژیم اسرائیل نگهداری می‌شوند که شامل ۴۱ زن، ۲۲۵ خردسال و ۵۴۰ نفر بزرگسال است.

این در حالی است که گزارش دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در اراضی فلسطین (اوچا) حاکی از تخریب ۴۷۴ ساختمان متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری است که  در نتیجه تخریب این سازمان‌ها ۶۵۶ فلسطینی از جمله حدود ۳۵۹ کودک آواره شده‌اند.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین و تخریب منازل فلسطینیان درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

افزایش شمار کودکان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

کلیدواژه