سنبله 26, 1400 16:09 Asia/Kabul
  • توافق بغداد و واشنگتن بر سر کاهش یگان‌های رزمی در «عین الاسد» و اربیل
    توافق بغداد و واشنگتن بر سر کاهش یگان‌های رزمی در «عین الاسد» و اربیل

بغداد و واشنگتن در راستای اجرای موارد توافق در دور سوم گفت‌و‌گوهای راهبردی اعلام کردند که بر سر کاهش نیروهای رزمی آمریکایی در پایگاه هوایی «عین الاسد» و اربیل تا پایان ماه جاری میلادی به توافق رسیده‌اند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رسمی عراق (واع)، کمیته نظامی مشترک آمریکا-عراق، دیروز پنجشنبه، به منظور بررسی مسئله خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق در بغداد تشکیل جلسه داد.

ریاست این جلسه را «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق و همتای آمریکایی او «جان برنان» فرمانده عملیات عزم سخت برعهده داشته‌اند.

مطابق این گزارش، دو طرف بر سر کاهش تعداد یگان‌های رزمی و ظرفیت‌های آمریکا در پایگاه‌های نظامی عین الاسد و اربیل تا پایان ماه سپتامبر به توافق رسیده‌اند.

در ادامه همچنین عنوان شده است که سطح فرماندهی ائتلاف آمریکایی از یک مقر به فرماندهی یک افسر با رتبه نظامی سپهبد به مقری کوچک‌تر به فرماندهی افسری با رتبه سرلشکر با هدف مدیریت، حمایت، تجهیز، تبادل اطلاعات و مشاوردهی تنزل یافته است.

دو طرف همچنین درباره برگزاری چند جلسه منظم به منظور تکمیل بررسی گام‌های باقیمانده برای تغییر نقش نیروهای بیگانه در خاک عراق توافق کرده‌اند.

بغداد و واشنگتن در دور سوم گفت‌و‌گوهای راهبردی بر سر خروج نیروهای رزمی آمریکا از خاک عراق تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱(10 جدی 1400) به توافق رسیدند.

کلیدواژه