میزان 04, 1400 09:22 Asia/Kabul
  • تاکید کردستان عراق بر پایبندی به سیاست رسمی این کشور در مساله فلسطین
    تاکید کردستان عراق بر پایبندی به سیاست رسمی این کشور در مساله فلسطین

وزارت امور داخلی کردستان عراق با تاکید بر مجازات کسانی که نشست اربیل را از اهداف اصلی خود منحرف و آن را در مسیر سازش با رژیم صهیونیستی هدایت کردند اعلام کرد این منطقه به سیاست رسمی وزارت خارجه دولت فدرال عراق پایبند است.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور داخلی کردستان عراق شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: یکی از نهادهای جامعه مدنی کارگاهی را در اربیل برای شخصیت‌های متعددی از برخی استان‌های عراق برگزار کرده بود تا  اجرای مفاهیم مربوط به همزیستی و اجرای اصول فدرالی در عراق در سایه قانون اساسی را بررسی کند،  اما برخی مسوولان برگزاری این نشست با دور شدن از اهداف کارگاه، آن را برای اهداف خود به کار گرفتند و شروط دریافت مجوز برای برگزاری چنین کارگاهی را زیر پا گذاشتند.

در بیانیه وزارت امور داخلی کردستان عراق آمده است: در این کارگاه سخنان و اظهاراتی بیان شده است که به هیچ وجه با سیاست رسمی منطقه کردستان عراق همخوانی ندارد و بیانگر سیاست این منطقه نیست و بر همین اساس وزارت داخلی، تدابیر قانونی را علیه افرادی که این نشست را از مسیر خود منحرف کردند به کار خواهد گرفت و متخلفان را مجازات خواهد کرد.

این بیانیه تاکید کرده است: منطقه کردستان عراق به عنوان یک نهاد قانون اساسی و در چارچوب عراق فدرال  به سیاست رسمی وزارت خارجه  این کشور متعهد است و هرگز اجازه سوء استفاده از آزادی و دموکراسی رایج در آنجا را برای دستیابی به مقاصد و اهداف سیاسی دیگر نمی‌دهد و افرادی که چنین کاری کردند هیچ جایی در منطقه کردستان  نخواهند داشت و اخراج خواهند شد.

روز جمعه کنفرانسی در حمایت از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل کردستان عراق برگزارشد که این نشست با اعتراض مردم عراق مواجه و واکنش خشمگینانه شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور رو به رو شد.

اعتراض گسترده مقامات عراقی به نشست سازش با اسراییل در اربیل

   

کلیدواژه