اجرای موفق طرح امنیتی انتخابات عراق
(last modified Mon, 11 Oct 2021 04:29:32 GMT )
میزان 19, 1400 08:59 Asia/Kabul
  • اجرای موفق طرح امنیتی انتخابات عراق
    اجرای موفق طرح امنیتی انتخابات عراق

رئیس کمیته عالی امنیتی انتخابات عراق اعلام کرد، طرح امنیتی ویژه برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور با موفقیت به اجرا درآمد و نتایج اولیه آن، ساعت سه بعد از ظهر دوشنبه اعلام خواهد شد.

به گزارش رادیو دری؛«عبدالامیر الشمری» جانشین فرمانده عملیات مشترک در عراق و رئیس کمیته عالی امنیتی انتخابات عراق گفت: با عزم راسخ نیروهای قهرمان دستگاه نظامی و امنیتی و با همت شهروندان عراق و با حمایت نامحدود دولتی و شخص «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر کشور، کمیته عالی امنیتی انتخابات افتخار دارد که موفقیت طرح امنیتی ویژه انتخابات پارلمانی را اعلام کند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق نیز اعلام کرد، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور ساعت سه بعد از ظهر امروز اعلام می‌شود.

رای گیری انتخابات پارلمانی عراق که ساعت ۷ صبح روزگذشته یکشنبه به وقت بغداد، در ۸۳ حوزه انتخاباتی این کشور آغاز شده بود، راس ساعت ۱۸ (به وقت محلی) بدون تمدید زمان اعلامی به پایان رسید و شمارش آراء آغاز شد.

مرحله نخست انتخابات عراق، جمعه پیش یعنی دو روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری برگزار شد تا نیروهای امنیتی، آوارگان و زندانیان عراقی در قالب گروه‌های خاص، آراء خود را به صندوق‌ها بیاندازند. این اقدام با این هدف صورت گرفت که نیروهای امنیتی در روز انتخابات صرفا به تامین امنیت مراکز رأی‌گیری بپردازند. 

مشاور امنیت ملی عراق: هرج و مرج و نا آرامی پس از اعلام نتایج انتخابات در کار نخواهد بود

کلیدواژه