انتقاد یمن از سازمان ملل و طرف‌های بین المللی درباره حل مسائل انسانی
(last modified 1400-07-24T10:11:48+00:00 )
میزان 24, 1400 14:41 Asia/Kabul
  • انتقاد یمن از سازمان ملل و طرف‌های بین المللی درباره حل مسائل انسانی
    انتقاد یمن از سازمان ملل و طرف‌های بین المللی درباره حل مسائل انسانی

سخنگوی دولت نجات ملی یمن گفت، سازمان ملل و طرف‌های بین المللی درباره کمک‌های انسانی به «العبدیه» در رسانه‌ها گزافه‌گویی می‌کنند و در حل مسایل انسانی جدی نیستند.

به گزارش رادیو دری؛ «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا و سخنگوی دولت نجات ملی یمن  در توییتی نوشت:  قبلا هم به سازمان ملل و طرف‌های بین المللی ابلاغ کردیم که از ورود کمک‌های انسانی به شهر العبدیه در مأرب استقبال می‌کنیم اما مشخص شد که آن‌ها تنها در رسانه‌ها این سخنان را مطرح می کنند.

عبدالسلام بابیان اینکه، سازمان ملل و طرف‌های بین المللی طی هفت سال تجاوز به یمن  همین گونه رفتارکرده اند افزود: با این حال تأکید می‌کنیم که مسیرها برای کسانی که بخواهند به صورت عملی کمک انسانی به یمن ارائه بدهند، هموار است.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز هفته گذشته گفت، پایان مأموریت تیم بازرسان شورای حقوق بشر سازمان ملل دریمن نشان داد که این سازمان مصوباتش بر مبنای کمک‌های مالی است و قانون در این میان اعتباری ندارد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل اخیرا با اختلاف آرای بسیار اندک و تحت فشاردولت عربستان سعودی به پایان مأموریت بازرسان خود در یمن رأی مثبت داد.

در تاریخ ۱۴ سپتامبر گذشته نیز شورای حقوق بشر با فشار و لابی‌گری عربستان سعودی مانع از قرائت گزارش تیم بازرسان در خصوص جنایات عربستان سعودی  در یمن شده بود.

گفته میشود نفوذ دولت سعودی در تصمیم‌گیری‌های سازمان ملل و ارگان‌های زیر مجموعه آن عمدتا با ابزار مالی صورت می‌گیرد .

 

کلیدواژه