قوس 03, 1400 18:48 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان ملل درباره مرگ بیش از یک میلیون یمنی
    هشدار سازمان ملل درباره مرگ بیش از یک میلیون یمنی

برنامه توسعه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: درصورت ادامه درگیری‌های یمن تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱.۳ میلیون یمنی جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش رادیو دری، سازمان ملل در گزارش جدیدی هشدار داد: در نتیجه تجاوز ائتلاف سعودی‌ به یمن تاکنون بیش از ۳۷۷ هزار تن کشته شده است و این آمار تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱.۳ میلیون نفر خواهد رسید.

در این گزارش سازمان ملل آمده است ۷۰ درصد کشته‌شدگان در این درگیری‌ها را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید: ۶۰ درصد از آمار کل قربانیان این تجاوز به‌صورت غیرمستقیم و بر اثر گرسنگی و بیماری‌های قابل پیشگیری جان باخته‌اند و باقی قربانیان هنگام مبارزه یا بر اثر بمباران ائتلاف به سرکردگی سعودی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین این گزارش می‌افزاید: تا سال ۲۰۳۰  تعداد یمنی‌های دچار سوتغذیه به ۹.۲ میلیون نفر خواهد رسید و شمار کسانی که در فقر مطلق زندگی می‌کنند نیز به ۲۲ میلیون نفر معادل  ۶۵ درصد جمعیت این کشور خواهد رسید.

در این گزارش آمده است در صورت توقف فوری درگیری‌های یمن، یک نسل طول خواهد کشید تا این کشور از فقر شدید خارج شود و تا سال ۲۰۲۵ نیز میزان سوءتغذیه در میان یمنی‌ها نصف خواهد شد.

 عربستان سعودی هفت سال است که با تشکیل ائتلافی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن حملات گسترده هوایی به شهرهای مختلف یمن، از رسیدن مواد غذایی ، دارویی و سایر نیازهای مردم به شهرهای مختلف این کشور جلوگیری می‌کند.

تحریم سران جنبش انصارالله یمن از سوی شورای امنیت سازمان ملل

کلیدواژه