قوس 22, 1400 20:20 Asia/Kabul
  • ورود کاروان‌های آمریکا به پایگاه عین الاسد/ پروازهای جاسوسی آمریکا در مرز عراق و سوریه
    ورود کاروان‌های آمریکا به پایگاه عین الاسد/ پروازهای جاسوسی آمریکا در مرز عراق و سوریه

یک منبع امنیتی در استان «الانبار» عراق از ورود چند کاروان آمریکایی حامل تجهیزات جنگی به پایگاه هوایی «عین الاسد» در غرب این استان خبر داد.

به گزارش رادیودری، این منبع امنیتی روزدوشنبه گفت: کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات جنگی با حفاظت شدید یکی از شرکت‌های امنیتی آمریکا از استان «بصره» وارد پایگاه هوایی «عین الاسد» در منطقه «البغدادی» شهرستان «هیت» واقع در غرب الانبار شدند و علت انتقال این تجهیزات مشخص نیست.

این منبع با اشاره به حرکت کاروان‌های آمریکایی و پوشش پهپادی آنها اظهار کرد: تعداد نیروهای‌ آمریکایی و اقدامات پیشگیرانه  در داخل پایگاه عین الاسد نیز به دلایل نامعلومی افزایش  یافته است.

یک منبع امنیتی دیگر در استان الانبار نیز ازعملیات بی‌سابقه هواپیماها و پهپادهای  جاسوسی آمریکایی در نوار مرزی عراق با سوریه بدون اینکه علت آن مشخص باشد، خبر داد.

هفته گذشته هم منابع عراقی از ورود کاروان های آمریکا حامل تجهیزات و سلاح سنگین  از سوریه به دو پایگاه نظامی عین الاسد و الحریر در غرب و شمال عراق خبر دادند.

اقدامات نظامی آمریکا در عراق درحالی صورت میگیرد که طبق مصوبه پارلمان این کشور و توافق صورت گرفته بین بغداد و واشنگتن، آمریکا باید تا پایان سال جاری میلادی 2021 به حضور نظامی خود در عراق پایان دهد اما این کشور تاکنون از هر راهی برای عهدشکنی و خودداری از خروج از عراق متوسل شده است.

ورود مشکوک 500 خودروی نظامی آمریکایی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

کلیدواژه