قوس 23, 1400 19:41 Asia/Kabul
  • بیانیه حماس در سالگرد تأسیس؛ ادامه مقاومت مسلحانه تا آزادسازی فلسطین
    بیانیه حماس در سالگرد تأسیس؛ ادامه مقاومت مسلحانه تا آزادسازی فلسطین

جنبش حماس بر مقاومت فراگیر در همه انواع آن و در رأس آن مقاومت مسلحانه تا آزادسازی فلسطین تأکید کرد.

به گزارش رادیودری، جنبش حماس امروز سه شنبه در سی و چهارمین سالگرد تأسیس آن در بیانیه ای اعلام کرد، مقاومت فراگیر در همه انواع آن و در رأس آن مقاومت مسلحانه تنها راه برای گرفتن حق فلسطینیان و نیز آزادسازی سرزمین و مقدسات است. تمام اقدامات برای احیای روند سازش با دشمن صهیونیستی را سراب می‌دانیم و این اقدامات چیزی جز ناامیدی به همراه نداشته است.

حماس افزود: صدمه زدن به قدس و مسجدالاقصی را نمی‌پذیریم و تمامی تلاش‌های رژیم اشغالگر در راستای شهرک‌سازی، یهودی‌سازی، تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و آواره کردن فلسطینیان با هدف از بین بردن آثار تاریخی و تغییر واقعیت‌ها موفق نخواهد بود و قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

در ادامه این بیانیه آمده، محاصره ظالمانه نوار غزه که پانزده سال از آن می‌گذرد بر وخامت وضعیت معیشتی، اقتصادی و بهداشتی بیش از دو میلیون نفر آنهم در سایه شیوع کرونا و تأخیر در بازسازی غزه افزوده است و تحرکی فوری برای پایان این رنج و شکست محاصره می‌طلبد.

این جنبش فلسطینی در ادامه بر حق بازگشت  فلسطینیان به عنوان حقی غیرقابل تصرف تأکید کرد و گفت: تمامی راه‌حل‌هایی که مسأله آوارگان و نیز حق بازگشت را به رسمیت نمی‌شناسد، قبول ندارد.

جنبش حماس ۱۴ دسامبر ۱۹۸۷(23قوس 1366) همزمان با آغاز انتفاضه اول فلسطین معروف به «انتفاضه سنگ» در ۹ دسامبر ۱۹۸۷ (18قوس 1366)  تاسیس شد. 

بیانیه حماس در سالروز «انتفاضه سنگ»

کلیدواژه