جدی 05, 1400 09:11 Asia/Kabul
  • بغدادی ها نصب تندیس شهیدان مقاومت را در فرودگاه شهرشان خواستار شدند
    بغدادی ها نصب تندیس شهیدان مقاومت را در فرودگاه شهرشان خواستار شدند

مردم بغداد بر ساخت بنای یادبود شهیدان سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در فرودگاه بغداد تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، پس از فراخوان گروههای مقاومت برای تجمع در محل شهادت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، شمار زیادی از مردم بغداد شنبه شب  گرد هم آمدند و بر ساخت  بنای یادبود برای این دو شهید در محل وقوع حمله تروریستی آمریکا  تأکید کردند.

این در حالی است که چند روز پیش نیز دبیرخانه بغداد مدعی شده بود که نمی‌توان هیچ ساخت‌وسازی در این منطقه انجام داد.

«جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در استان دیالی عراق هم گفت: برخی از مسوولان فرودگاه بغداد تحت فشار خارجی با ساخت بنای یادبود برای فرماندهان پیروزی (سلیمانی و المهندس) در داخل فرودگاه مخالفت کردند.

المعموری تأکید کرد: تظاهرات مردم عراق مسالمت‌آمیز است و هدف آن ساخت این بنا در داخل فرودگاه است تا همه جهان، جنایت آمریکا را ببینند؛ این تظاهراتها  تا زمان تحقق هدف متوقف نخواهد شد.

این درخواست ها در حالی مطرح می شود که  سال گذشته یک شبکه عراقی فاش کرد واشنگتن تهدید کرده است چنانچه مجسمه یادبود فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه ایران و معاون سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی در فرودگاه بغداد نصب شود، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

بغداد از نیمه شب جمعه شاهد تنش است؛ زیرا نیروهای امنیتی، تصویر بزرگی که از ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی نصب شده بود را از میدان الفردوس در مرکز این شهر برداشته‌اند.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه 2020 به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان بسیج مردمی عراق(حشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

تاکید رئیس قوه قضائیه ایران بر تعقیب جدی عوامل ترور سردار سلیمانی

پیگیری پرونده ترور "سردار سلیمانی"

کلیدواژه