جدی 05, 1400 18:37 Asia/Kabul
  • آغاز عملیات گسترده علیه داعش در چهار استان عراق
    آغاز عملیات گسترده علیه داعش در چهار استان عراق

مقامات امنیتی عراق از آغاز عملیات نظامی گسترده برای تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش در چهار استان این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری «العهد نیوز»، این عملیات گسترده از ۵ محور در تپه های «حمرین» بین «دیاله» و «صلاح الدین» برای ردیابی هسته های تروریستی داعش آغاز شده است. 

در همین حال، «محمد العبیدی» رهبر نیروهای بسیج عشایر امروز یکشنبه از ورود هیئتی بلندپایه از وزارت دفاع عراق به ریاست معاون عملیات مشترک «عبدالامیر الشمری» به دیاله خبر داد و گفت، الشمری به همراه گروهی از مقامات ارشد وزارت دفاع از جمله فرمانده نیروی زمینی برای نظارت بر عملیات نظامی «حمرین» وارد دیاله شدند.

هسته رسانه ای امنیتی دولت، تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک نیز در بیانیه ای اعلام کرد، یگان های امنیتی صبح امروز سه عملیات  را آغاز کردند که اولین آن در جنوب غربی «الرطبه»(غرب استان الانبار)، عملیات دوم غرب «الثرثار»، توسط فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیروهای مسلح وسومین عملیات نیز به طور همزمان در جنوب منطقه «حطره» استان نینوا در حال انجام است.

«یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح نیز از آغاز عملیات نظامی در کوه های حمرین استان دیاله (شمال شرق بغداد) خبر داد و گفت، نیروهای امنیتی مشترک در استان دیاله از طریق لشکر پیاده نظام یکم ارتش، فرماندهی پلیس دیاله، فرماندهی محور حشد الشعبی، نیروی ویژه و نیرویی از بخش واکنش سریع، عملیات امنیتی را در رشته کوه حمرین آغاز کردند.

بسیج مردمی عراق «حشد الشعبی» نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد، طرح این عملیات با هماهنگی فرماندهی عملیات دیاله تدوین و در عملیات مشترک ارائه و تصویب شد و هدف عملیات تعقیب بقایای تروریست ها و از بین بردن سلول های آن در مناطق و محدود کردن فعالیت آنهاست زیرا حملاتی را علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان انجام می دهند.

نیروهای امنیتی عراق اخیراً از استراتژی تشدید حملات در استان های آزاد شده (دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار و نینوا) برای پایان دادن به تحرکات این سازمان تروریستی استفاده می کنند. 

عملیات بزرگ علیه داعش در شمال و شرق عراق

کلیدواژه