جدی 06, 1400 14:52 Asia/Kabul
  • آغاز عملیات نیروهای حشد شعبی در «صلاح الدین» عراق
    آغاز عملیات نیروهای حشد شعبی در «صلاح الدین» عراق

سازمان حشد شعبی عراق اعلام کرد، نیروهای این گروه عملیاتی را با هدف پاکسازی مناطق جنوبی استان «صلاح الدین» از وجود عناصر بافی مانده تروریستهای داعش آغاز کرده اند.

به گزارش رادیودری، سازمان حشد شعبی عراق امروز دوشنبه در بیانیه ای ضمن اعلام این خبر تصریح کرد، نیروهای تیپ ۳۲ حشد شعبی  این عملیات امنیتی را در مناطق «الزلایه»، «البودور»، «عوینات»، «الجیجی» و کرانه رود «دجله» در جنوب استان «صلاح الدین» انجام می دهند.

براساس  بیانیه حشد شعبی، هدف از عملیات مذکور، ازبین بردن فرصت تکفیری ها برای نفوذ در این مناطق و ایجاد نا امنی در این مناطق است.

پیش از این نیز ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود، مواضع تروریست‌های تکفیری داعش در رشته کوه‌های «حمرین» استان «دیاله» هدف قرار گرفته و نیروهای حشد شعبی نیز در این عملیات مشارکت داشتند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای ارتش و حشد شعبی عراق برای جلوگیری  از بروز مجدد داعش و عناصر فراری آن به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای این گروه تروریستی  در سراسر این کشور ادامه می‌دهند.

عملیات موفقیت‌آمیز الحشد شعبی در جنوب بغداد

کلیدواژه