جدی 09, 1400 09:14 Asia/Kabul
  • گزافه‌گویی‌ جدید پادشاه عربستان علیه ایران
    گزافه‌گویی‌ جدید پادشاه عربستان علیه ایران

پادشاه عربستان بار دیگر به تکرار اتهامات و ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "سلمان بن عبدالعزیز" روز چهارشنبه  طی سخنرانی مجازی سالانه در مجلس شورای عربستان، جمهوری اسلامی ایران  را به انجام رفتارهای مخرب متهم کرد و مدعی شد، ایران عامل بحران‌ها و مشکلات منطقه است.پادشاه عربستان  در ادامه لفاظی‌های خود همچنین، جمهوری اسلامی ایران را به عدم همکاری با جامعه بین الملل درخصوص برنامه هسته ای متهم کرد.

این ادعای مضحک پادشاه عربستان در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها صلح آمیز بودن فعالیت های هسته‌ای و پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.مقامات عربستان مدت‌هااست همسو با مقامات آمریکایی  و صهیونیستی، ادعاهای دروغینی را علیه ایران مطرح می‌کنند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

اتهام زنی پادشاه عربستان علیه ایران در حالی است که یمن در بیش از 6 سال گذشته آماج حملات وحشیانه ائتلاف سعودی - اماراتی بوده است.جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی 4 میلیون نفر منجر شده است.

گزافه گویی جدید وزیر خارجه عربستان علیه ایران

کلیدواژه