هلاکت فرمانده ارشد مزدوران امارات در شبوه یمن
(last modified 1400-10-14T14:43:50+00:00 )
جدی 14, 1400 19:13 Asia/Kabul
  • هلاکت فرمانده ارشد مزدوران امارات در شبوه یمن
    هلاکت فرمانده ارشد مزدوران امارات در شبوه یمن

برون مرزی- منابع رسانه‌ای از کشته شدن فرمانده ارشد شبه نظامیان موسوم به «الویه العمالقه» وابسته به امارات در استان شبوه خبر دادند.

به گزارش رادیودری، یک منبع آگاه نظامی یمن امروز سه شنبه اعلام کرد، «سمیح جراده الصبیحی» فرمانده تیپ دو «العمالقه» طی عملیات تک‌تیراندازی نیروهای مسلح یمن در «شبوه» یمن به هلاکت رسید. 

سمیح الصبیحی از مهمترین فرماندهان میدانی سلفی بود که مرگش خسارت بزرگی برای امارات محسوب می‌شود.

رسانه‌های نزدیک به ائتلاف سعودی نیز کشته شدن الصبیحی را تایید و اعلام کردند، وی در جبهه عسیلان و در نبرد با نیروهای مسلح یمن کشته شده است و نیروهای العمالقه در تلاش برای پیشروی به سوی بیحان و تصرف آن هستند.

چندی پیش منابع نظامی یمنی از تلاش عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای تحویل استان شبوه یمن به عناصر تروریستی القاعده خبر دادند.

این منابع اعلام کردند، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است نیروهای  الویه العمالقه را به استان شبوه انتقال دهند. اغلب شبه نظامیان حاضر در این گروه، از جریان‌های سلفی- تکفیری هستند.

طی ماه های اخیر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از سه جهت شمال، جنوب و غرب یمن حلقه محاصره را بر نیروهای ائتلاف سعودی در استان مأرب تنگ کردند و در حال پیشروی به سمت شهر مأرب هستند.

کلیدواژه