تنوع قدرت موشکی مقاومت مردمی یمن؛ کابوسی برای عربستان
(last modified 1395-08-27T13:45:03+00:00 )
عقرب 27, 1395 18:15 Asia/Kabul
  • تنوع قدرت موشکی مقاومت مردمی یمن؛ کابوسی برای عربستان

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که این یگان از زمان شروع حملات سعودی تاکنون (20 ماه گذشته) 78 فروند موشک به مواضع سعودی در مناطق مختلف از جمله جنوب عربستان شلیک کرده است.

یگان موشکی کمیته‌های مردمی و ارتش یمن از آغاز عملیات "توفان قاطعیت" رژیم سعودی در یمن که ششصد روز ازآن می‌ گذرد ، موفقیتهای بزرگی با شلیک موشک‌های متعدد به مواضع مختلف عربستان به دست آورده است.

توان موشکی مقاومت مردمی و ارتش یمن ، موجب نگرانی متجاوزان سعودی شده و همین مسئله ، اهداف تعیین شده برای عملیات توفان قاطعیت را نقش برآب کرده است. پاسخ موشکی کمیته‌های مردمی و ارتش یمن به حملات سعودی ، ابعاد فراگیری دارد و محدود به موضع خاص نیست.

مقاومت یمن با بهره گیری از توان موشکی متنوع خود ، اهداف مختلف را در داخل و خارج از یمن هدف قرار داده و این نمایش قدرت ، عربستان سعودی را مستاصل کرده است. چهل و هشت فروند موشک از مجموع 78 موشکی که به مواضع سعودی شکلیک شده ، در داخل مرزهای عربستان فرود آمده است.

سامانه موشکی "برکان- یک"، سامانه موشکی "قاهره- یک"، سامانه موشکی "زلزال- یک" و موشک‌های اسکاد، مجموعه موشک‌هایی است که به سمت اهداف مستقیم و غیرمستقیم سعودی (مواضع مزدوران سعودی در داخل خاک یمن) شلیک شده است.   

هدف قرار گرفتن فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده، غرب عربستان در تاریخ 27 اکتبر گذشته ، اوج قدرت نمایی یگان موشکی کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصارالله یمن است. شلیک یک فروند موشک "برکان- یک" به سمت فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده، عربستان سعودی را مُنفعل کرد و آل سعود با فرافکنی ، کوشید ضعف خود را در برابر مقاومت یمن پنهان کند. 

فرافکنی عربستان سعودی برای متهم کردن مقاومت مردمی یمن به هدف قرار دادن اماکن اسلامی در مکه به وسیله یک فروند موشک ، سردرگمی رژیم سعودی را در برابر توان موشکی یمن نشان داد.  

تقویت بُرد موشک‌های یمن در هر بار شلیک به سمت اهداف سعودی، نشان دهنده قدرت‌نمایی یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  است. موشک "برکان- یک" ، حیرت بازیگران منطقه‌ای و رسانه‌ها را برانگیخته است.

هدف قرار گرفتن پایگاه ملک فهد در طائف که پانصد و پنجاه کیلومتر با مرز یمن فاصله دارد و حمله موشکی به پایگاه ملک عبدالله نزدیک فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده  که در فاصله ششصد و پنجاه کیلومتری مرز یمن قرار دارد، با موشک "برکان-یک" انجام شد.

سیال بودن بُرد موشک‌های مقاومت مردمی یمن ، هرگونه پیش‌بینی را برای هدف قرار گرفتن اهداف بعدی مقاومت ، دشوار کرده و عربستان سعودی را در تنگنای نظامی قرار داده است.  

 

کلیدواژه