دلو 26, 1400 11:26 Asia/Kabul
  • انصارالله: همچنان حامی انقلاب و ملت بحرین هستیم
    انصارالله: همچنان حامی انقلاب و ملت بحرین هستیم

جنبش انصارالله یمن، ضمن اعلام حمایت از انقلاب ملت بحرین تأکید کرد که این انقلاب، اسلامی بوده و دارای اهداف والایی است.

بحرین از 14 فوریه 2011 شاهد قیام مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. این کشور از سال 2011 تاکنون از بحران نارضایتی‌های عمومی ناشی از سیاست‌های یکجانبه حکومت رنج می‌برد؛ رژیم آل خلیفه با کمک نیروهای نظامی اعزامی از عربستان و امارات، تظاهرات مسالمت‌آمیز شهروندان بحرینی را سرکوب کرد.

به گزارش رادیودری، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به مناسبت یازدهمین سالگرد انقلاب مردمی بحرین، این انقلاب را به مردم این کشور تبریک گفت و با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که تجاوزات رژیم آل خلیفه، خللی در عزم ملت بحرین، ایجاد نکرده است.

این جنبش یمنی با بیان اینکه انقلاب بحرین، مخالفت خود با تمامی طرحهای خیانت و عادی‌سازی را علنی کرد، گفت که رژیم بحرین، یکی از رژیمهای مزدور است که به سرعت روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده است.

انصارالله خاطر نشان کرد، میزان جنایات رژیم بحرین، آمریکا و عربستان علیه ملت بحرین، به هر حدی که برسد، «مانع از آن نخواهد شد که ملت بحرین، به مسیر انقلابی و جهادی خود تا تحقق تمامی مطالبات عادلانه خود، ادامه ندهد».

این جنبش یمنی در پایان تأکید کرد که همچنان حامی و پشتیبان ملت بحرین و انقلاب این کشور به سمت آزادی، عدالت و استقلال باقی خواهد ماند.

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در سخنانی به مناسبت یازدهمین سالگرد قیام 14 فوریه گفت: «اصلی ترین مشکل بحرین مشکل سیاسی است و این مشکل بدون قانون اساسی عادلانه، قابل حل نیست. زیرا بحرین، با سیاست فعلی که با انواع ظلم و چوب حراج زدن‌ها به آن اداره می‌شود، هدف قرار گرفته است».

اگرچه آل خلیفه و حامیانش سرکوب شدید تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی را در پیش گرفته‌اند، اما این رویکرد نه تنها موجب عقب‌نشینی مردم از مطالبه خود نشد بلکه مطالبه آنها از اصلاحات به سرنگونی نظام تغییر کرد. با گذشت 11 سال، اکنون مخالفان آل خلیفه برنامه‌های فعالیت‌های خود را با شعار «در جاده حق متحد هستیم»، پیگیری می‌کنند. 

ویژگیهای «انقلاب بحرین» در دهمین سالگرد آن

کلیدواژه