دلو 27, 1400 09:58 Asia/Kabul
  • بمباران مواضع داعش در شمال عراق
    بمباران مواضع داعش در شمال عراق

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق سه شنبه شب از حمله جنگنده های این کشور به مواضع تروریست های داعش در استان "صلاح الدین" شمال این کشور خبر داد.

طی هفته های اخیر حملات عناصر داعش در بخش های شرقی و شمالی عراق افزایش یافته است. بسیاری از مردم و گروه های عراقی، افزایش تحرکات داعش در عراق را معلول نقشه آمریکا می‌دانند تا از این طریق بتواند به حضور اشغالگرانه خود در عراق ادامه دهد.

به گزارش رادیودری، مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد، جنگنده‌های عراقی با بمباران یک مخفیگاه‌ عناصر گروه تروریستی داعش در رشته کوه های "حمرین" در استان "صلاح الدین"، 2 تروریست را به هلاکت رساندند. 

"جبار المعموری" عضو چارچوب هماهنگی شیعیان عراق چندی پیش با اشاره به حمایت های آمریکا از تروریست ها تصریح کرد، همه از نقش منفی واشنگتن در بعد امنیتی عراق، حمایت آمریکا از گروه های تروریستی و دخالت آشکار این کشور در عرصه  سیاسی عراق آگاه هستند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان با حمله به عراق، بخش‌های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی‌شماری انجام داد. به دنبال آن عراق از ایران خواست به بغداد در مبارزه با تروریست‌ها کمک کند.

بمباران مواضع داعش در استان دیالی و صلاح الدین عراق

کلیدواژه