حوت 05, 1400 09:48 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود
    سید حسن نصرالله: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود

"سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب طی سخنانی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) را یک معجزه خواند.

انقلاب اسلامی ایران، 11 فوریه 1979 (22 بهمن/دلو 1357) به رهبری حضرت امام خمینی (ره)  بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید.

به گزارش رادیودری، "سید حسن نصرالله" در سالگرد شهادت "سید عباس موسوی" دبیرکل پیشین حزب الله لبنان، با بیان اینکه امام خمینی (ره) سرکش‌ترین امپراطوری‌ منطقه یعنی رژیم پهلوی را سرنگون و آمریکا و رژیم صهیونیستی را از ایران اخراج کردند، اظهار داشت، انقلاب اسلامی ایران نماد یک معجزه است.

دبیرکل حزب الله لبنان به علاقه شدید شهید "سید عباس موسوی" به امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود:  در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمام جهان همگام با نهضت امام خمینی (ره) بود.

"سید حسن نصرالله" در این مصاحبه همچنین با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی موقت و رو به زوال است از پیشنهاد ارائه شده در فضای مجازی مبنی بر استفاده از عبارت "رژیم موقت" برای اسرائیل حمایت کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه در موضوع نابودی اسرائیل، تنها بحث زمان مطرح است، افزود: «اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی و تحولات بین المللی همه و همه به سوی نابودی اسرائیل پیش می روند و ما بخشی از این روند، معادله، محور و شرایطی هستیم که حتما فرا خواهد رسید.»

"سید حسن نصرالله" در ادامه با تاکید بر اینکه امروز مقاومت از هر زمان دیگری قویتر است، تصریح کرد، «هدف حقیقی مقاومت، عدالت و صلح، حمایت از مردم، دفاع از آزادی، میهن، امت و مقدسات است.»

شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان پیشتر با اشاره به تاثیر اندیشه و راه امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در شکل گیری جریان مقاومت در لبنان خاطرنشان کرده بود، معنای کرامت، عزت و معنویت را امام (ره) به لبنانی ها آموزش دادند.

سیدحسن نصرالله: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه برگزاری مراسم اربعین را فراهم کرد

کلیدواژه