حوت 10, 1400 16:48 Asia/Kabul
  • نصرالله: آمریکا مسیول اتفاقات اوکراین است
    نصرالله: آمریکا مسیول اتفاقات اوکراین است

دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز در همایش بزرگداشت سی‌امین سالگرد شهادت سید عباس الموسوی در بیروت گفت آمریکا مسوول اتفاقات اوکراین است .

به گزارش رادیو دری؛ «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در این همایش با اشاره به درگیری کنونی میان روسیه و اوکراین افزود: با آغاز حمله روسیه به اوکراین، برخی آن را تایید، برخی آن را محکوم و عده‌ای نیز اعلام بی‌طرفی کردند اما آن‌چه که در این میان مهم است، پیگیری این رویداد جهانی و درس گرفتن از هر ساعت و هر روز آن است. 

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: آمریکا مسوول اتفاقاتی است که اکنون در اوکراین رخ می‌دهد، چرا که به این درگیری دامن زد و کمکی برای دستیابی به راهکار دیپلماتیک و متوقف کردن جنگ نکرد، بلکه بیشتر برای آغاز آن فشار آورد.

نصرالله با تایید سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص درگیری روسیه - اوکراین اضافه کرد: آمریکا هر کاری برای سناریوی کنونی انجام داده و شرایطی را برای پیچیده‌تر کردن اوضاع فراهم کرده است.

وی تاکید کرد:آنچه امروز رخ داد، درس عبرت برای کسانی است که به آمریکا اعتماد دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در سخنانی، بحران اوکراین را نتیجه سیاست‌های آمریکا خواندند و تأکید کردند: آمریکا  با دخالت در مسائل داخلی اوکراین، راه انداختن اجتماعات و ایجاد کودتای مخملی و رنگی، حضور سناتورهای آمریکایی در اجتماعات معارضان و جابجا کردن دولتها، این کشور را به این نقطه کشاند.

روسیه از 24 فوریه دستور حمله نظامی به اوکراین را در حالی صادر کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور در سخنرانی تلویزیونی خود در همان روز اعلام کرد: روسیه در حال انجام عملیات نظامی ویژه در دونباس برای غیرنظامی کردن اوکراین است و قصدی برای اشغال اراضی این کشور ندارد.

سید عباس موسوی از بنیانگذاران و دبیرکل سابق حزب الله لبنان بود که در سال ۱۳۷۰ در حمله بالکردهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

رهبر معظم انقلاب : ریشه بحران اوکراین سیاست های بحران‌ساز رژیم مافیایی آمریکا است

گوترش: جنگ در اوکراین باید متوقف شود

کلیدواژه