برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی در امنیت و آرامش کامل
(last modified Mon, 21 Nov 2016 08:32:50 GMT )
قوس 01, 1395 13:02 Asia/Kabul
  • برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی در امنیت و آرامش کامل

حماسه بزرگ اربعین حسینی به عنوان بزرگترین و باشکوه‌ترین همایش و راهپیمایی جهان با حضور میلیون‌ها زائر مسلمان از کشورهای مختلف در امنیت و آرامش کامل در کربلا برگزار شد.

اجتماع بزرگ و میلیونی اربعین حسینی روز یکشنبه با وجود تهدید گروه تروریستی داعش٬ طرح و اقدام توطئه‌گران برای برهم زدن این همایش جهانی، در سایه تلاش ده‌ها هزار نیروهای امنیتی عراق به بهترین شکل ممکن و در امنیت کامل برگزار شد.

در همین چارچوب، فواد معصوم رئیس جمهوری عراق در پیامی با تمجید از حضور میلیونی عاشقان سالار شهیدان در پیاده روی حماسه بزرگ اربعین حسینی، از شجاعت و جان‌فشانی نیروهای مسلح عراق در مسیر برقراری امنیت و آرامش مراسم اربعین قدردانی کرد.

به گفته مسوولان نظامی عراقی، بیش از 30 هزار نیروهای امنیتی مسوولیت برقراری امنیت کربلا و برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) را بر عهده داشتند و در این ماموریت سربلند بیرون آمدند.

موفقیت نیروهای عراقی در برقراری امنیت مراسم اربعین حسینی نشان دهنده توانایی این نیروها در انجام وظایفشان است که این مهم در حین مبارزه با تروریسم داعشی در عراق میسر شده است.  

بیستم ماه صفر اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یارانش در صحرای کربلا بود که میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان در این روز برای حضور در این مراسم، وارد این شهر شدند.

امروز (دوشنبه) 21 نوامبر در عراق اربعین حسینی (ع) است.

کلیدواژه