ثور 05, 1401 16:45 Asia/Kabul
  • خالد مشعل تشکیل \
    خالد مشعل تشکیل \"ارتش الاقصی\" را خواستار شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تشکیل "ارتش الاقصی" از سوی امت اسلام برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را خواستار شد.

نظامیان رژیم صهیونیستی هر روز به بهانه های مختلف، مردم مظلوم فلسطین را  به شهادت رسانده و یا مجروح و بازداشت می کنند؛ فلسطینیان نیز در پاسخ به این جنایات، عملیات ضد صهیونیستی انجام می دهند.

به گزارش رادیو دری، "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نشست ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین تصریح کرد: راهبرد دشمن صهیونیستی مبتنی بر سیطره نهایی بر سراسر سرزمین فلسطین بوده و این رژیم به هر شیوه‌ای در تلاش برای یکسره کردن نبرد در مسجد الاقصی است.

مشعل همچنین درخصوص مقاومت فلسطینیان در موضوع مسجدالاقصی تاکید کرد که ملت فلسطین پس از روزها جهاد، نگهبانی و رویارویی با اشغالگران صهیونیست در مسجد الاقصی، این نبرد را پیروزمندانه به پایان رساند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، ملت فلسطین با تکیه بر حق خود در قدس و مسجد الاقصی، شجاعانه در برابر تجاوزات اشغالگران صهیونیست ایستاد و ثابت کرد که این مسجد تنها متعلق به مسلمانان است و یهودیان هیچ حقی در آن نداشته و ندارند.

این شخصیت عراقی اظهار کرد، پیشگام نبرد اخیر در مسجد الاقصی، گروهی از جوانان و زنان مبارز و معتکف فلسطینی در مسجد الاقصی بودند که به نیابت از امت اسلام به دفاع از قبله نخست مسلمانان برخواستند.

مسجدالاقصی به‌عنوان نماد اصلی هویت اسلامی- فلسطینی بیت‌المقدس شناخته می‌شود، فلسطینیان همواره به ویژه جمعه‌ها برای نشان دادن همبستگی خود در برابر تحرکات رژیم صهیونیستی حضور فعال و گسترده‌ای در مسجد الاقصی دارند .

 

کلیدواژه