قوس 03, 1395 17:43 Asia/Kabul
  •  ادامه پیشروی نیروهای عراقی در موصل

فرمانده یگان ضد تروریسم عراق از انهدام 200 خودروی بمب‌گذاری شده متعلق به تروریستها  در شرق موصل(شمال عراق) خبر داد.

«معن السعدی» فرمانده یگان ضد تروریسم عراق در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به ادامه پیشروی های قابل ملاحظه  نیروهای این کشور در داخل مناطق موصل گفت، نیروهای یگان ضد تروریسم تا مرکز این شهر فاصله چندانی ندارند.
السعدی افزود: یگان مبارزه با تروریسم پس از تکمیل پاکسازی مناطق آزاد شده در اطراف شهر موصل کار پاکسازی محله های عدن، الآخاء و پروژه آب در شرق موصل را آغاز کردند.
فرمانده یگان ضد تروریسم عراق اظهار کرد، برخی مسائل  از جمله حضور مقرهای عناصر داعش در داخل محله های مسکونی و همچنین حملات سنگین  تروریستها با خودروهای بمب گذاری شده پیشروی  نیروهای عراقی را با کُندی مواجه کرده است.
 «احمد الاسدی» سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق هم با اشاره به نزدیک شدن  نیروهای این کشور به  راه ارتباطی میان تلعفر و سنجار  که گروههای تروریستی داعش از آن برای امداد رسانی استفاده می کنندگفت، عناصر تروریستی بعد از فروپاشی تمامی خطوط دفاعی شان به سمت مرکز شهرستان تلعفر فرار کردند.

ستاد تبلیغات جنگ عراق نیز اظهار کرد، نیروهای بسیج مردمی عراق پس از قطع کامل ارتباط موصل با سایر شهرهای عراق به شهر سنجار رسیدند.

نیروهای پیشمرگه پیشتر شهر سنجار را از سیطره داعش آزاد کرده بودند.

با  آغاز مرحله چهارم عملیات آزادسازی موصل ، نیروهای مردمی عراق موفق شدند چند روستا را در غرب این شهر از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند و اکنون حلقه محاصره داعش در مرکز تل‌عفر تنگتر شده است.
عملیات آزادسازی موصل از یک ماه پیش و از چند محور آغاز شد و نیروهای مردمی عراق با همکاری نیروهای ارتش و پیشمرگه کرد ده‌ها روستا را از اشغال داعش آزاد کردند و در برخی محورها به مرکز شهر موصل نزدیک شدند.   

 

کلیدواژه