موفقیت نیروهای مردمی عراق در عرصه میدانی و سیاسی
(last modified 1395-09-06T14:04:36+00:00 )
قوس 06, 1395 18:34 Asia/Kabul
  • موفقیت نیروهای مردمی عراق در عرصه میدانی و سیاسی

نیروهای مردمی عراق روز شنبه روستاهای العجبوری و البینونه در غرب تلعفر در ولایت نینوا، شمال عراق را از اشغال داعش آزاد کردند و در حال پیشروی برای آزادسازی روستای السلام هستند.

نیروهای مردمی کنترل جاده تلعفر به موصل، تنها گذرگاه گروه تروریستی داعش در این شهر را هم در دست گرفتند و شهر را کاملا" به محاصره خود در آوردند.

ارتش عراق نیز پایگاه تروریست‌های داعش را در مرکز شهر تلعفر هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد که بر اثر این حملات، تروریست‌ها متحمل خسارات جانی و مالی شدند. 

"احمد الجبوری" نماینده پارلمان عراق روز شنبه از موافقت "حیدر العبادی" نخست وزیر این کشور  با ورود نیروهای مردمی عراق به  تلعفر در محور غربی موصل خبر داد.

با شکست تروریست‌ها در مناطق مختلف موصل و فشار بر آنان، عناصر داعش به کشتار غیرنظامیان روی آورده‌اند. روز شنبه در حمله خمپاره‌ای گروه تروریستی داعش به آوارگان عراقی که از منطقه "السماح" به سمت "کوکجلی" در شرق موصل عراق در حرکت بودند، سیزده نفر کشته شدند.

همزمان در عرصه سیاسی عراق نیز مجلس نمایندگان این کشور روز شنبه با اکثریت آراء به قانون تشکیلات نیروهای مردمی عراق با عنوان "تشکیلات بسیج" رای مثبت داد و با الحاق نیروهای الحشد الشعبی به نیروهای مسلح و بدنه ارتش این کشور موافقت کرد. 

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق هم در واکنش به این قانون اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی با فرماندهی مستقیم فرمانده کل نیروهای مسلح در سایه قانون قرار گرفتند و این نیروها شامل همه اقشار مردم عراق هستند.

سید "عمار حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز تاکید کرد تصویب قانون نیروهای مردمی عراق به عنوان تشکیلات بسیج و پیوستن به نیروی مسلح و ارتس عراق، مقدمه‌ای برای ائتلاف ملی در عراق است.

 

کلیدواژه