رد ادعای استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی
(last modified 1395-09-09T04:38:59+00:00 )
قوس 09, 1395 09:08 Asia/Kabul
  • رد ادعای استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی

سوریه ادعای غربی‌ها را درباره استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در مبارزه با تروریست‌ها رد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ "فیصل مقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه روز دوشنبه اعلام کرد اتهامات متعدد به دولت سوریه درباره استفاده از مواد شیمیایی سمی­ ضد تروریست‌ها که بدون هیچ شواهد ملموسی در برخی از محافل غربی مطرح می‌شود، بخشی از یک کارزار­ دروغ ، هماهنگ و تکراری­ است.

"فیصل مقداد" نتایج کمیته تحقیق سازمان ملل درباره استفاده ارتش سوریه از گاز کلر را رد کرد و افزود این گزارش‌ها بر مبنای یافته‌های نادرست و غیرمتقاعد کننده که اعتبار سازمان منع تسلیحات شیمیایی را تضعیف می‌کند، تهیه شده است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد جوامع بین المللی باید از ساخت و استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی همچون داعش جلوگیری کند.

به گفته مسوولان سازمان منع تسلیحات شیمیایی، تروریستهای داعش، گاز سولفور و خردل را تولید میکنند و در سوریه و عراق به کار برده‌اند.

دولت سوریه در حالی هدف توطئه غرب در زمینه نقض حقوق بشر قرار می‎گیرد که درچارچوب قطعنامه 2118 شورای امنیت در 27 سپتامبر 2013 مواد شیمیایی سوریه تحویل سازمان منع تسلیحات شیمیایی شد و در این زمینه همکاری سازنده داشته و این موضوعی است که مجامع حقوقی نیز به آن اذعان کردند. 

 

کلیدواژه