اسد 07, 1401 16:02 Asia/Kabul
  • اختلال در بزرگ‌ترین مرکز نفتی خاورمیانه
    اختلال در بزرگ‌ترین مرکز نفتی خاورمیانه

فعالیت بزرگ‌ترین مرکز نفتی خاورمیانه بر اثر بارش‌های غیرمعمول مختل شد.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، "خلیل ابراهیم"، معاون مدیر کل بندر فجیره امارات گفت: همه اسکله‌های نفتی پایانه یکم بازگشایی شد، اما برخی اسکله‌های پایانه نفتی دو تا اواخر بعد از ظهر پنجشنبه همچنان بسته بود.

پس از آنکه شرایط نامساعد جوی و بارش های نامساعد باران در طول شب موجب بسته شدن بندر فجیره شد، این بندر مجددا فعالیت خود را آغاز کرد، هرچند عملیات نفتی همچنان با اختلال مواجه و هنوز فعالیت برخی اسکله‌ها از سر گرفته نشده است.

معاون مدیر کل بندر فجیره افزود: این بندر امارات متحده عصر روز چهارشنبه به عنوان یک اقدام احتیاطی به سبب رویداد آب و هوایی " استثنایی" بسته شد.

سخنگوی شرکت ملی نفت ابوظبی در پیامی اعلام کرد؛ این شرکت عملیات در پایانه خود در فجیره را متوقف و حمل نفت را به جبل الضنه منتقل کرده است.

آرگوس مدیا پیش تر گزارش داده بود که شرکت GPS Chemoil LLC، که پایانه‌ها و ذخیره‌سازی در فجیره را اداره می‌کند، در تأسیسات ذخیره‌سازی نفتی خود وضعیت اضطراری اعلام کرد.

فجیره دومین بندر بزرگ سوخت‌گیری کشتی‌ها و مرکز بزرگ ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌های نفتی در جهان است. این امیر نشین به ندرت بارندگی بیش از حد به ویژه در ماه‌های تابستان داشته است.

انفجارهای مهیب در بندر فجیره امارات

کلیدواژه