سنبله 08, 1401 16:41 Asia/Kabul

فرماندهی عملیات مشترک عراق، مقررات منع آمد و شد را در این کشور لغو کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حامیان جریان صدر با پایان سخنرانی مقتدی صدر رهبر این جریان،  از منطقه سبز بغداد خارج شدند.

همزمان با آغاز خروج حامیان صدر از منطقه سبز بغداد، فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه‌ای از لغو مقررات ممنوعیت آمد و شد در تمامی استان های عراق خبر داد.

همچنین افراد مسلح مستقر در منطقه نیز در حال خروج از منطقه سبز بغداد هستند.

حامیان صدر در حالی خروج از منطقه سبز بغداد را آغاز کردند که رهبر این جریان در کنفرانس مطبوعاتی در نجف اشرف از ملت عراق بابت اتفاقات پیش آمده معذرت‌خواهی کرد و از هوادارانش خواست تا اطراف منطقه سبز در مرکز بغداد را ترک کنند.

"مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق درباره سخنان مقتدی صدر گفت: اقدام رهبر جریان صدر برای توقف خشونت ها، بالاترین نماد میهن دوستی و حفظ جان هموطنان است.

الکاظمی تاکید کرد: سخنان مقتدی صدر همه طرف ها را در برابر یک مسوولیت اخلاقی و ملی برای توقف تنش سیاسی و امنیتی و لزوم آغاز یک گفت و گوی سریع قرار می دهد.

روز گذشته (دوشنبه) و پس از اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز بغداد در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم آشوبگری حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایاالسلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

مقتدی صدر از مردم عراق عذرخواهی کرد

مقتدی صدر و ناآرامی‌های عراق

کلیدواژه