سنبله 17, 1401 07:19 Asia/Kabul
  • سوریه: حمله اسرائیل به فرودگاه حلب جنایت جنگی است
    سوریه: حمله اسرائیل به فرودگاه حلب جنایت جنگی است

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب یک جنایت جنگی است که جان غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه سوریه باصدور بیانیه ای افزود: «تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به ویژه هدف قرار دادن سیستماتیک و عمدی مراکز غیرنظامی در سوریه که آخرین مورد آن نیز هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی حلب بود، به موجب قانون بین‌المللی در حد جنایت جنگی است و بایستی اسرائیل مورد بازخواست قرار گیرد».

در این بیانیه آمده است که مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیل با تشدید حملات خطرناک، بار دیگر صلح و امنیت منطقه را تهدید کرده و جان غیرنظامیان را در معرض قرار می‌دهد و سلامت پروازهای غیرنظامی در سوریه و منطقه را تهدید می‌کند.

در این بیانیه تأکید شده است که سوریه از حق مشروع خود برای دفاع از سرزمین و ملتش با تمامی ابزارهای لازم  و تضمین بازخواست مسئولان رژیم اشغالگر به دلیل ارتکاب این جنایت، استفاده خواهد کرد.

رسانه‌های رسمی سوریه سه‌شنبه شب از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب خبر دادند.

این دومین حمله رژیم صهیونیستی در یک هفته گذشته است، این رژیم چهارشنبه گذشته نیز فرودگاه حلب را به همراه فرودگاه دمشق هدف چندین فروند موشک قرار داد که به گفته منابع محلی پدافند هوایی ارتش سوریه چهار فروند موشک اسرائیلی در حومه جنوبی دمشق مقابله و آنها را سرنگون کرد.

حملات موشکی تروریست‌ها به فرودگاه‌های حلب سوریه

کلیدواژه