عقرب 01, 1401 17:40 Asia/Kabul
  • حزب الله: لبنان در آستانه یک پیروزی تاریخی قرار گرفته است
    حزب الله: لبنان در آستانه یک پیروزی تاریخی قرار گرفته است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت، لبنان در آستانه یک پیروزی تاریخی قرار گرفته است.

رئیس جمهور لبنان هفته گذشته از موافقت این کشور با نسخه نهایی توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی خبر داد .

به گزارش رادیو دری، "شیخ نبیل قاووق" روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد، این کشور با دستیابی به تمام خواسته های خود در منطقه انحصاری اقتصادی در پرونده ترسیم مرز آبی با فلسطین اشغالی، در آستانه یک پیروزی، تاریخی و استراتژیک قرارگرفته است.

قاووق خاطرنشان کرد: مذاکرات به تنهایی در طول ۱۱ سال گذشته نتوانست به اندازه آزادسازی حتی یک متر از حقوق دریایی لبنان دستاورد داشته باشد اما با به پرواز درآمدن پهپادهای مقاومت (برفراز حوزه گازی کاریش) معادله تغییر کرد و لبنان به تمام خواسته های خود دست یافت.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تصریح کرد، در حالی که همه نهادهای نظامی، سیاسی و امنیتی دشمن صهیونیست بر پیروزی مقاومت اذعان دارند، افرادی در داخل لبنان، دستاورد مقاومت را انکار می کنند، زیرا آنها ناراحتند و موفقیت حزب الله آنها را افسرده می کند.

شیخ قاووق در رابطه با انتخاب ریاست جمهوری لبنان تصریح کرد، دیگر بر لبنانی ها پوشیده نیست که سفارت سعودی در لبنان در انتخابات ریاست جمهوری دخالت می کند؛ همانطور که در انتخابات مجلس این رویکرد را در پیش گرفت، اما سفارت سعودی این بار بسیار علنی و بی واسطه اعمال فشار می کند.

"ایلیت شاکید" وزیر امور داخلی و رهبر حزب «خانه یهودی» رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه صهیونیستی "کان" گفته بود، تهدیدات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان وضعیت را به سمت توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی سوق داد.

حزب الله لبنان : هرگونه حمله اسرائیل به لبنان جبهه جولان را شعله‌ور می‌کند

کلیدواژه