عقرب 16, 1401 09:06 Asia/Kabul
  • تداوم سرقت نفت سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی
    تداوم سرقت نفت سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی

نظامیان تروریست آمریکایی یک بار دیگر به سرقت نفت سوریه اقدام کردند.

نظامیان آمریکا  و عناصر تروریستی وابسته به آنها مدتهاست به صورت غیر قانونی در شمال و شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی و نیز گندم این کشور اقداماتی را ضد مردم و نیروهای سوری انجام می دهند.

به گزارش رادیو دری، منابع سوری اعلام کردند، نیروهای اشغالگر آمریکایی در ساعات گذشته از حومه حسکه (شمال شرق سوریه ) نفت این کشور را با تانکر به عراق منتقل کردند.

منابع محلی تاکید کردند که کاروانی شامل ۴۳ تانکر حامل نفت دزدیده شده از چاه های نفت سوریه که تحت اشغال نیروهای آمریکایی در منطقه الجزیره در حسکه هستند از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه به شمال عراق منتقل شد.

این در حالی است که نیروهای اشغالگر آمریکایی طی روزهای گذشته هم ده ها تانکر حامل نفت دزدیده شده از اراضی سوریه را از طریق گذرگاههای غیرقانونی در حومه حسکه به اراضی عراق منتقل کردند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است، این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

اشغالگران آمریکایی همچنان نفت سوریه را سرقت می کنند

کلیدواژه