قوس 14, 1401 16:55 Asia/Kabul
  • خشم سعودی‌ها از فساد اخلاقی در جشنواره موسیقی ریاض
    خشم سعودی‌ها از فساد اخلاقی در جشنواره موسیقی ریاض

بسیاری از کاربران و فعالان سعودی، خشم خود را از رفتارها و اقدامات غیراخلاقی در جشنواره موسیقی که در ریاض برگزار شد، ابراز کردند.

به گزارش رادیو دری، بسیاری از کاربران سعودی با هزاران توئیت خشم خود را از برخی اقدامات نامتعارف و تکان‌دهنده در جشنواره موسیقی در ریاض که متناقض با جامعه محافظه‌کارانه عربستان است، ابراز کردند.

کاربران سعودی  ویدیوهای زیادی را منتشر کردند که میزان انحطاط  و فساد عربستان از زمان به قدرت رسیدن «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را نشان می‌دهد.

کاربران فضای مجازی عربستان همچنین با انتقاد از صرف هزینه‌های هنگفت برای برگزاری جشن و کنسرتها در این کشور تاکید کردند که این جشنواره‌ها در حالی برگزار می‌شود که مردم عربستان با فقر، بیکاری، گرسنگی و نبود زیر ساخت‌های مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند.

برخی مخالفان نیز ایجاد چنین سرگرمی‌هایی را با هدف دور کردن اذهان‌ از چالش‌ها و بحران‌های موجود در جامعه از جمله بیکاری، تورم، نبود آزادی بیان و فساد سیاسی می‌دانند.

جشنواره موسیقی موسم ریاض در عربستن
جشنواره موسیقی موسم ریاض در عربستن

جشنواره موسیقی «میدل بیست» به عنوان بخشی از جشن‌های «موسم ریاض» هر سال از 16 تا 21 دسامبر با مشارکت هنرمندان موسیقی عرب و جهان در عربستان برگزار می شود.

ولیعهد سعودی از زمان روی کار آمدنش برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و اسلام‌زدایی از عربستان تلاش زیادی کرده که فروش مشروبات الکلی، برگزاری جشن‌های مختلط، دعوت از خوانندگان آمریکایی و از سوی دیگر بازداشت صدها عالم دینی و خطیبان مساجد از مصادیق بارز این موضوع است.

افشاگری تازه از جزئیات زندگی پادشاه و ولیعهد سعودی

طرح ولیعهد سعودی برای آزاد کردن فروش مشروبات الکلی

کلیدواژه