قوس 18, 1401 15:09 Asia/Kabul
  • دهن کجی ولیعهد سعودی به آمریکا در دیدار با رئیس جمهوری چین
    دهن کجی ولیعهد سعودی به آمریکا در دیدار با رئیس جمهوری چین

ولیعهد سعودی در دیدار رئیس جمهوری چین بار دیگر با دهن کجی به دولت آمریکا تاکید کرد که "ریاض به شدت به اصل «چین واحد» متعهد و پایبند است.

به گزارش رادیو دری، "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در دیدار با "شی جین پینگ" رئیس جمهوری گفت: ریاض از تلاش های چین برای محافظت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و امنیت و ثبات سرزمین هایش حمایت و پشتیبانی می کند.

بن سلمان گفت: عربستان از تلاش های چین در زمینه از بین بردن افراط گرایی حمایت می کند و به شدت با دخالت های خارجی در امور داخلی چین به بهانه حمایت از حقوق بشر مخالف است.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین نیز به نوبه خود بر آمادگی کشورش برای تقویت روابط و همکاری با ریاض در تمامی زمینه ها و حمایت از صلح و ثبات در سراسر جهان تاکید کرد.

روزنامه الریاض به همین مناسبت در مقاله ای نوشت: سفر رئیس جمهوری چین به ریاض آغازگر دوران جدیدی از روابط با جهان عرب به شمار می رود.

رئیس جمهوری چین روز پنجشنبه با مقامات بلندپایه سعودی و شماری از سران دیگر عربی از جمله عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و نیز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار و گفت وگو کرد.

این سفر رئیس جمهوری چین به ریاض در سایه تنش در روابط عربستان و آمریکا به علت تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت انجام شده است.

چین و عربستان توافقنامه راهبردی امضا کردند

کلیدواژه