رئیس جمهور سابق یمن: ایران سلاحی به ما نمی‌دهد
(last modified 1395-09-20T04:27:54+00:00 )
قوس 20, 1395 08:57 Asia/Kabul
  • رئیس جمهور سابق یمن: ایران سلاحی به ما نمی‌دهد

رئیس جمهور سابق یمن گفت: عربستان سعودی به بهانه اینکه جنبش انصارالله با ایران در ارتباط است، به یمن حمله کرد اما این مسئله صحت ندارد.

به گزارش روز شنبه العالم، "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور سابق یمن افزود: این عربستان بود که به بهانه واهی، آغاز یک جنگ نابرابر در یمن را طراحی کرد.

علی عبدالله صالح تصریح کرد: تا زمانی که حمایت نظامی و تسلیحاتی آمریکا از عربستان سعودی ادامه داشته باشد، گفت وگو ها درباره توقف جنگ بی نتیجه خواهد ماند.

صالح با بیان اینکه نیروهای تحت رهبری خود و انصارالله هیچ گونه ارتباط و همکاری‌‌ای با ایران ندارند تصریح کرد: هم اکنون یمن در شرایط اقتصادی بدی قرار دارد.

علی عبدالله صالح همچین اتهام های برخی سازمان‌های بین‌المللی علیه انصارالله و نیروهای تحت رهبری‌اش که آن‌ها را به ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم می‌کنند، بی‌اساس خواند.

رئیس جمهور سابق یمن، عربستان و ائتلاف وابسته به آن را که به شهروندان غیر نظامی یمن حمله می‌کنند، جنایت کار جنگی معرفی کرد.

عربستان سعودی با همراهی چند کشور عربی و حمایت امریکا، از مارس 2015 حملات خود را ضد مردم یمن با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت آغاز کرده است

در این حملات تاکنون دهها هزار یمنی کشته و یا زخمی شده اند.