جدی 12, 1401 09:37 Asia/Kabul
  • برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یارانش در لبنان
    برگزاری سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یارانش در لبنان

مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یارانش از جمله ابومهدی المهندس توسط حزب الله لبنان در شهر صیدا برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، مراسم بزرگداشت سید شهدای محور مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی عراق توسط حزب الله با مشارکت سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و شمار زیادی از شخصیت‌های سیاسی و حزبی مقاومت لبنان و فلسطینی از جمله عضو شورای مرکزی حزب الله و تنی چند از روحانیون مسلمان و مسیحی برگزار شد.

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی در لبنان در این مراسم گفت، مقاومت امروز قدرتمند است و هیچ یک از دشمنان قادر نخواهد بود از خون شهدای مقاومت سوء استفاده کنند.

امانی افزود، این خون‌های شهدا است که آزادیخواهان را به سوی مقاومت بیشتر، دفاع گسترده تر و مقابله هر چه بیشتر با دشمنان سوق می‌دهد.

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان هم در این مراسم اظهار کرد، محور مقاومت که توسط شهید قاسم سلیمانی تشکیل و پشتیبانی شد، امروز به یک ارتش میلیونی از نیروهای مقاومت آموزش دیده و مجهز تبدیل شده است که آمادگی تحقق پیروزی عظیم و رقم زدن نکبت بزرگ برای رژیم صهیونیستی را دارد.

شیخ غازی حنینه رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین نیز در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یارانش تاکید کرد، شهید سلیمانی با اندیشه، فرهنگ و نظریه‌ای که آن را عملی کرده، همچنان زنده است.

سوم ژانویه 2022/ 13 جدی 1401، سالروز شهادت سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" است؛ سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سوم ژانویه 2020/13 جدی 1398 در حالیکه  به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب‌ رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر از همرزمانش به شهادت رسید.

سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق

کلیدواژه