دلو 17, 1401 11:59 Asia/Kabul
  • 237 کشته در زلزله سوریه ؛ بشار اسد نشست اضطراری برگزار کرد
    237 کشته در زلزله سوریه ؛ بشار اسد نشست اضطراری برگزار کرد

وزارت بهداشت سوریه، شمار قربانیان زلزله صبح امروز دراین کشور را ۲۳۷ کشته و ۶۳۹ زخمی اعلام کرد.

صبح امروز (دوشنبه، ۶ ژانویه)، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد. این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌انتپ ترکیه رخ داده است.

به گزارش رادیو دری؛وزارت بهداشت سوریه شمار قربانیان این حادثه را تا به این لحظه، ۲۳۷ کشته و ۶۳۹ زخمی اعلام کردو افزود: اغلب قربانیان ساکنان استانهای اللاذقیه، حلب، حماة و طرطوس هستند.

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد. 

«احمد ضمیریه» معاون وزیر بهداشت سوریه دراینباره اعلام کرد ؛ سطح آماده‌باش در همه بخش‌های امدادرسانی بیمارستانی در تمامی استانداری‌ها بالا رفته و تیم‌های متعددی برای انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها بسیج شده‌اند و طرح اورژانس عمومی و طرح تامین ملزومات و داروها برای تامین تجهیزات برای مکان‌های آسیب دیده اجرایی شده است.

وزارت دفاع سوریه هم کلیه واحدها، تشکیلات و نهادهای خود در کلیه استانها را برای کمک فوری به مردم سوریه و جستجو برای بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار و کمک به زخمی‌ها و آواربرداری بسیج کرد.

زمین لرزه 7.8 ریشتری در ترکیه

کلیدواژه