حوت 06, 1401 16:53 Asia/Kabul
  • حماس:جنایات رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نمی‌ماند
    حماس:جنایات رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نمی‌ماند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد ؛ پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی توسط قهرمانان فلسطینی و خیل عظیم خروشان ملت مبارز و نیروهای شجاع مقاومت فلسطین داده خواهد شد.

امروز شنبه مصادف است با بیست و نهمین سالروز کشتار حرم ابراهیمی در شهر الخلیل در سال ۱۹۹۴ میلادی که در آن دهها فلسطینی شهید و زخمی شدند.درچنین روزی "باروخ گولدشتاین" پزشک صهیونیست با همدستی شماری از شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی  نمازگزاران فلسطینی را هنگام اقامه نماز صبح  در ماه مبارک رمضان در حرم حضرت ابراهیم (ع) به رگبار بسته و ۲۹ نفر از آنها را شهید و ۱۵۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

به گزارش رادیو دری، جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه ای به مناسبت بیست و نهمین سالروز کشتار در مسجد حضرت ابراهیم (ع) تاکید کرد؛ جنایات و کشتارهای رژیم اشغالگر قدس در طول تاریخ سیاه و سراسر آغشته به خون ملت فلسطین هرگز نمی تواند اراده ملت ما را بشکند .

حماس در این بیانیه آورده است: نبرد ما با رژیم اشغالگر مداوم و همیشگی است و تلاش‌ های سیستماتیک برای یهودی‌سازی مسجد حضرت ابراهیم در شهر الخلیل در کرانه باختری  جرم و نقض آشکار قواعد است و این مسجد همچنان و کاملا اسلامی باقی خواهد ماند.

جنبش حماس همچنین ضمن اینکه؛ ازملت ها و رهبران کشورهای اسلامی و عربی  خواهان بسیج نیروها  به منظور تقویت پایداری مردم فلسطین شد؛ از سازمان ملل  و همه سازمان‌های بین‌المللی فعال خواست تا در قبال  تخلفات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد ابراهیمی و سایر مقدسات اسلامی و مسیحی، از خود تحرک نشان دهند.

گفتنی است؛مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری اشغالی قرار دارد و قدمت آن به پنج هزار سال پیش باز می‌گردد.  آرامگاه حضرت ابراهیم (ع)، نیز در این مسجد قرار دارد.

حماس:جنایات دشمن هرگز موجب تضعیف عزم و اراده ملت فلسطین نخواهد شد

کلیدواژه