حوت 07, 1401 19:01 Asia/Kabul
  • رایزنی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با «اسماعیل هنیه» و «زیاد النخاله»
    رایزنی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با «اسماعیل هنیه» و «زیاد النخاله»

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین رایزنی و تبادل نظر کرد.

به گزارش رادیو دری،«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل روز یکشنبه در گفت و گویی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تمجید از دستاورهای مقاومت در مبارزه با رژیم صهیونیستی تاکید کرد پیروزی فلسطین بسیار نزدیک تر از چیزی است که برخی ها تصور آن را دارند.
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل  همچنین با اشاره به برگزاری کنفرانس "العقبه" افزود، این کنفرانس نشان دهنده به تنگنا رسیدن رژیم صهیونیستی است و این رژیم تلاش می کند از طریق این نشست‌ها خود را از تنگنا خارج کند، اما این مسائل بر ملت فلسطین و مقاومت آن تاثیر نخواهد گذاشت.
«اسماعیل هنیه» نیز با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین گفت، نبرد با رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده است و در نهایت پیروزی محقق خواهد شد.
ولایتی همچنین در گفت و گوی تلفنی با «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ضمن تمجید از اتحاد و یکپارچگی ملت فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از جهاد و مقاومت ملت فلسطین تاکید کرد.
«زیاد النخاله» نیز با تاکید بر عزم ملت فلسطین برای تداوم مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی گفت، شجاعت مبارزان فلسطینی در میدان های نبرد و حمایت مردم فلسطین از آن ها، دلیلی بر این مساله است که ملت فلسطین شکست نخواهد خورد و عقب نشینی نمی کند و تا آزادی قدس و فلسطین به مقاومت خود ادامه خواهد داد.
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود، مقاومت فلسطین برگزاری کنفرانس "العقبه" را محکوم می کند و این کنفرانس حقوق ملت فلسطین را هدف قرار داده است.
نشست "العقبه" روز یکشنبه با حضور مقامات رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر، تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن، در این کشور برگزار شد.
برنامه این نشست، مسائل امنیتی، سیاسی و نتایج توافق‌های «حسین الشیخ» مسئول امور شهری تشکیلات خودگردان با «زاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

 

کلیدواژه