سید حسن نصرالله: رخدادهای کنونی، نشانگر پایان رژیم صهیونیستی است
(last modified 1401-12-16T04:15:14+00:00 )
حوت 16, 1401 08:45 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: رخدادهای کنونی، نشانگر پایان رژیم صهیونیستی است
    سید حسن نصرالله: رخدادهای کنونی، نشانگر پایان رژیم صهیونیستی است

دبیر کل حزب الله لبنان بعد از ظهر روز دوشنبه به مناسبت روز جانباز سخنرانی کرد و گفت؛ همه شواهد حاکی از این است که رژیم صهیونیستی به پایان خود نزدیک شده است.

به گزارش رادیو دری، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه تصریح کرد؛دستاوردهای جانبازان مقاومت حتی پس از پایان جنگ نیز ادامه دارد؛ ضمن اینکه  ما با مشکلات و دردهای اسرا آشنا هستیم و آنها را فراموش نخواهیم  کرد.

نصرالله سپس به مسئله فلسطین پرداخت و تأکید کرد: همه امت اسلامی باید در مقابله با رژیم صهیونیستی از ملت فلسطین حمایت کنندو همه اتفاقهایی هم که اخیرا رخ داده است، نشانه‌هایی از پایان رژیم صهیونیستی است.

نصرالله بابیان اینکه؛ تمامی تصمیماتی که رژیم صهیونیستی اتخاذ می‌کند، فقط بر عزم، ایمان و پایمردی ملت فلسطین برای انجام عملیات استشهادی علیه اسرائیل می‌افزاید گفت: معادله مقاومت، امروز از مرزها، خاک و دریای ما حمایت می‌کند و فقط جمهوری اسلامی ایران و سوریه، از نیروی بازدارنده در برابر اسرائیل حمایت کردندو به همین علت این دو کشور مورد هجمه قرار گرفته‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد؛از یک وجب خاک یا یک قطره آب لبنان عقب‌ نخواهیم نشست و اگر برای استخراج گاز و نفت، تعللی صورت گیرد، تبعات آن دامن دشمن اسرائیلی را خواهد گرفت. 

حسن نصرالله ترسیم مرزهای دریایی را یک دستاورد تاریخی و مهم دانست و افزود؛ توافق مرزهای دریایی، به معنای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.

وی در خصوص خلأ قدرت ریاست جمهوری لبنان نیزخاطر نشان کرد: در مسئله ریاست جمهوری، تصمیم کاملا در اختیار ماست و منتظر بیرون نیستیم و چیزی نیز به نام، نامزد حزب الله وجود ندارد؛ ما نیز گفت‌وگو با همپیمانان را آغاز کردیم تا از نامزد ریاست جمهوری حمایت کنیم و شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا همین فردا، رئیس جمهور انتخاب شود.

نصرالله  با بیان اینکه هر حزبی در لبنان باید نامزد خود را برای ریاست جمهوری معرفی کند وحزب الله در انتخابات ریاست جمهوری از «سلیمان فرنجیه» حمایت می‌کند در پایان تأکید کرد: کشور نیازمند آرامش، گفت‌وگو و تماس است، و گرنه باید با خلأ ریاست جمهوری کنار بیاییم. دوستان ما در ایران و سوریه نیز هیچ دخالتی در این مسئله ندارند. 

تاکید نصرالله بر وحدت و همبستگی مسلمانان

کلیدواژه