حوت 24, 1401 12:16 Asia/Kabul
  • وزیر انرژی عربستان: به کشوری که برای ما سقف قیمت تعیین کند، نفت نمی‌فروشیم
    وزیر انرژی عربستان: به کشوری که برای ما سقف قیمت تعیین کند، نفت نمی‌فروشیم

وزیر نفت عربستان هشدار داد؛ کشورش هرگز به کشوری که برای نفت عربستان سقف قیمت تعیین کند نفت نخواهد فروخت.

به گزارش رادیو دری، عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان  تاکید کرد، تعیین سقف برای قیمت نفت یک کشور یا برای مجموعه ای از کشورها سبب کاهش عرضه در بازار جهانی می شود و این اتفاق تبعاتی را برای تمام مناطق جهان به دنبال خواهد داشت.

وزیر نفت عربستان افزود، ایده اعمال سقف بر قیمت نفت در شرایطی که وضوح و ثبات به شدت مورد نیاز است،بدون شک به تشدید بی ثباتی بازار و نوسان های آن منجر خواهد شد که این مسئله نیز روی صنعت نفت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

عربستان تصمیم دارد تا پایان سال در توافقنامه اوپک پلاس باقی بماند، چون این توافقنامه در ایجاد ثبات و شفافیت بازار نفت موفق بود.

شایان ذکر است که پیش از این، استرالیا به همراه کشورهای عضو گروه هفت (G-7) و اتحادیه اروپا برای نفت ویژه حمل و نقل دریایی، سقف قیمت 60 دلار برای هر بشکه تعیین کردند و در پنجم فوریه گذشته نیز اقدامات مشابهی در مورد فرآورده های نفتی اعمال شد.

در واکنش به این اقدام نیز، روسیه صادرات نفت و فرآورده های نفتی به کشورهایی که در قراردادها سقف قیمت اعمال می کنند را ممنوع کرد و صادرات نفت این کشور به خریداران خارجی نیز در صورتی که در قرارداد از مکانیزم سقف قیمت استفاده شود، ممنوع گردید.

روسیه: به کشورهای حامی سقف قیمت، نفت نمی دهیم

کلیدواژه