حمل 30, 1402 08:14 Asia/Kabul

رئیس جمهور سوریه گفت:سیاست انعطاف پذیری و واقع گرایانه عربستان سعودی به نفع کشور‌های عربی و کل منطقه است.

به گزارش رادیو دری، "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در دیدار "فیصل بن فرحان " وزیر امور خارجه عربستان سعودی  در کاخ الشعب دمشق، همکاری میان کشور‌های عربی در سایه تحولات کنونی در عرصه بین المللی را امری ضروری دانست تا از این تحولات در مسیر تامین منافع ملت‌های منطقه بهره برد.

رئیس جمهور سوریه همچنین حمایت کشور‌های عربی از مردم سوریه را خواستار شد تا هم دولت و هم مردم سوریه پیامد‌های ناشی از جنگ ضد این کشور را پشت سر بگذارند و هم با برخورداری از ثبات و آرامش داخلی بر آزادسازی سرزمین‌های اشغالی جولان متمرکز شوند.

بشار اسد و بن فرحان در این دیدار، ابعاد همکاری دوجانبه  ریاض و دمشق و مسائل مورد اهتمام دو طرف در ارتباط با تحولات در عرصه‌های منطقه و جهان را مورد بررسی قرار دادند.

فیص بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان هم دراین دیدار گفت، ریاض یقین دارد، دولت و مردم سوریه با عزم و اراده خود پیامد‌های جنگ را پشت سرخواهند گذاشت و توسعه پایدار را عملی خواهند کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین تاکید کرد، ریاض از دمشق برای حفظ یکپارچگی خاک سوریه و همچنین برقراری امنیت و ثبات در این کشور حمایت می‌کند تا فضای مناسبی برای بازگشت آوارگان سوری فراهم شود.

رئیس دیپلماسی عربستان سعودی خاطرنشان کرد، مرحله آتی نیازمند بازگشت روابط میان سوریه و کشور‌های عربی به حالت عادی خود است و اینکه سوریه دوباره نقش خود را در منطقه بازیابد.

ریاض از آغاز بحران سوریه و پس از مدتی تبدیل آن به جنگ بین المللی، روابط خود با دمشق را قطع کرد.

این اولین سفر یک وزیر خارجه عربستان به سوریه پس از آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود.

اسد: مسئله فلسطین امروز با قدرت در عرصه بین‌الملل حضور دارد

کلیدواژه