ثور 18, 1402 18:35 Asia/Kabul
  • حماس: با پروژه شهرک سازی رژیم صهیونیستی مقابله می کنیم
    حماس: با پروژه شهرک سازی رژیم صهیونیستی مقابله می کنیم

سخنگوی جنبش حماس پروژه جدید کابینه تندرو و افراطی رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی در کرانه باختری را محکوم و بر مقابله مردم فلسطین با این پروژه استعماری تاکید کرد.

رژیم اشغالگر صهیونیستی مناقصات جدیدی را برای ساخت حدود یکهزار و ۲۴۸ واحد صهیونیست نشین در قدس اشغالی، بیت لحم، الخلیل و مناطق شمالی کرانه باختری برگزار می کند.

بر اساس آگاهی های مناقصه منتشر شده، این واحدها در مناطق بیتار عیلیت، افرات، کریات اربع، معالی افرایم و کرنی شمرون خواهد بود.

به گزارش رادیو دری، "جهاد طه" سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: مناقصه‌های مقامات اشغالگر صهیونیستی برای ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد شهرکی در سراسر کرانه باختری رود اردن به اشغال سرزمین فلسطین مشروعیت نخواهد داد و مردم این سرزمین با تمام امکانات در برابر آنها مقاومت خواهند کرد.

طه از سازمان ملل  و اتحادیه عرب خواست برای توقف این پروژه‌های استعماری که تشدید خطرناک و تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه است، اقدام جدی و فوری انجام دهند.

درحالیکه طبق قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل، فعالیتهای شهرک سازی رژیم صهیونیستی غیر قانونی است؛ با این وجود این رژیم با تخریب منازل فلسطینیان و احداث شهرک‌های صهیونیستی، به سلطه‌جویی‌های خود ادامه می دهد.

یورش مجدد صهیونیست ها به مسجدالاقصی

کلیدواژه