سرطان 22, 1402 10:17 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: هدف از هتک حرمت قرآن ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان است
    سید حسن نصرالله: هدف از هتک حرمت قرآن ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هدف از هتک حرمت قرآن کریم ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان است.

به گزارش رادیو دری، سید حسن نصرالله چهارشنبه شب در سخنانی به مناسبت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳روزه گفت: فردی که نسخه‌ای از قرآن کریم را در سوئد سوزاند، با سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) اسرائیل ارتباط دارد و هدفش ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان است.

نصرالله تاکید کرد، مردم منطقه باید از دولت‌ها بخواهند که موضع سخت‌تری در قبال موضوع آتش زدن قرآن کریم اتخاذ کنند و موضع قابل توجه مسکو در موضوع آتش زدن قرآن کریم، کشورهای غربی را آشفته کرد.

نصرالله در ادامه با بیان اینکه اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها بارها به شکست خود در جنگ 33 روزه در سال ۲۰۰۶  اعتراف کردند، گفت: هدف اساسی جنگ ژوئیه نابودسازی مقاومت لبنان و وادار کردن این کشور به تسلیم شدن در برابر شروط رژیم اسرائیل و آمریکا در قبال ساختار جدید منطقه بود.

دبیرکل حزب الله لبنان در مورد چادر زدن حزب الله در منطقه  الغجر نیز گفت: بخش شمالی منطقه الغجر طبق اعلام سازمان ملل متحد خاک لبنان است، ما چادرهایمان را در خاک لبنان بر پا کردیم، اما اسرائیل مزارع شبعا را متعلق به خود می‌داند. ما چادرمان را در مزارع شبعا در خاک کشورمان لبنان ان‌ شاء الله قرار می‌دهیم.

نصرالله تصریح کرد: الغجر خاک لبنان است که اسرائیل مجددا آنجا را اشغال و دیوارکشی کرده و قوانینش را آنجا اجرا کرده است. حاکمیت قابل تفکیک نیست. نمی‌توان درباره آنچه در منطقه الغجر روی داده، سکوت کرد. آنجا خاک لبنان است و باید بدون هیچ گونه قید و شرطی به لبنان بازگردد.  

جنگ 33 روزه 13 ژوییه 2006 آغاز شد و 33 روز ادامه یافت؛ در این جنگ رژیم صهیونیستی در برابر قدرت و عظمت مقاومت شکست خورد و نتوانست مقاومت را از پای درآورد.

جلسه اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل در پی هتک حرمت قرآن کریم

سازمان همکاری اسلامی: هتک حرمت قرآن، اسلام هراسی عادی نیست

خشم امت اسلامی از هتک حرمت قرآن کریم ادامه دارد

کلیدواژه