اسد 02, 1402 19:06 Asia/Kabul

هزاران نفر از مردم صنعا امروز دوشنبه بابرگزاری تظاهرات و انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند،لابی صهیونیسم، به دنبال دامن زدن به جنایات سوزاندن قرآن است و دولتهای غربی نیز تسلیم این لابی هستند.

در پی دو مرتبه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد به دست «سلوان مومیکا» پناهنده عراقی ساکن در استکهلم که با مجوز پلیس این کشور صورت گرفت؛ جهان اسلام یکپارچه اقدام به محکومیت این اقدام کرده‌ است.

به گزارش رادیو دری، در ادامه موج محکومیت جنایت شنیع آتش زدن قرآن کریم در سوئد، باز هم مردم صنعا پایتخت یمن، امروز دوشنبه، بابرگزاری تظاهرات خشم و انزجار خود را نسبت به این هتک حرمت نشان دادند و تأکید کردند، نباید در قبال چنین جنایاتی سکوت کرد.

مردم یمن در این تظاهرات از کشورهای اسلامی خواستند که نشست فوق العاده‌ای برگزار کنند و بر سر تدوین سیاستهایی به توافق برسند واز این طریق به کشورهایی که به کتاب الهی، تعدی می‌کنند،پاسخ دهند .

مردم یمن همچنین با انتشار بیانیه ای با اشاره به اینکه،  ملت یمن به تحریم کالاهای سوئدی و دانمارکی ادامه خواهند داد،ضمن تمجید از کشورهای اسلامی که سفرای سوئد را اخراج کردند، از سایر کشورهای اسلامی هم خواستند ضمن  قطع رابطه با سوئد و دانمارک همین مسیر را طی کنند .

در مسجد جامع صنعا هم روز گذشته، همایشی تحت عنوان «مهاجرت پیامبر (ص) و مسئولیت مسلمانان در قبال اهانتهای مکرر غرب به قرآن کریم» برگزار شد. شمس الدین شرف الدین مفتی یمن در این مراسم درسخنانی تأکید کرد، کشورهای عربی و اسلامی نباید فقط به محکومیت این جنایت بسنده کنند.ملت و رهبری یمن، اقدامات مناسبی در قبال این هتک حرمت انجام دادند، از جمله تحریم کالاهای سوئدی. 

پیش از این نیز مردم مناطق مختلف یمن، پس از نماز جمعه اخیر، تجمعهایی را برگزار و تأکید کردند که اهانتهای مکرر به اعتقادات مسلمانان از سوی دولت سوئد، در راستای جنگ صهیونیسم علیه اسلام و مسلمانان است؛ زیرا لابی صهیونیسم بر این کشور حکومت می‌کند.

بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد

کلیدواژه