نصرالله: تروریست‌های تکفیری، مسئول انفجار در منطقه «السیدة زینب» دمشق هستند
(last modified 1402-05-07T04:36:19+00:00 )
اسد 07, 1402 09:06 Asia/Kabul
  • نصرالله: تروریست‌های تکفیری، مسئول انفجار در منطقه «السیدة زینب» دمشق هستند
    نصرالله: تروریست‌های تکفیری، مسئول انفجار در منطقه «السیدة زینب» دمشق هستند

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی روز عاشورا گفت ، تروریست‌های تکفیری، مسئول انفجار در منطقه «السیدة زینب» دمشق هستند و هدف آنان نیز مشخص است.

به گزارش رادیو دری، وزارت کشور سوریه عصرپنجشنبه از وقوع یک انفجار تروریستی در خیابان «کوع السودان» در منطقه «السیدة زینب» در جنوب دمشق خبرداد که براثر آن شش نفرکشته و ۲۱ نفر  دیگرزخمی شدند .

روز سه‌شنبه نیز یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق اعلام کرد ،یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در منطقه السیده زینب منفجر شد که در نتیجه آن دو شهروند سوری مجروح شدند.

 سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه جمعه  به مناسبت روز عاشورا در سخنانی اظهارداشت: تروریستهای تکفیری، مسئول انفجار در منطقه «السیدة زینب» دمشق هستند و هدف آنان نیز مشخص است.

نصرالله ضمن تشکر از تمامی کسانی که در برگزاری مراسم محرم به هر نحوی ایفای نقش کردند،گفت: باید از خداوند به خاطر ایمانی که به ما عطا کرده است، تشکر کنیم؛ زیرا اگر به خاطر ایمان، خداوند را شکر کنیم، بر ایمان ما خواهد افزود. 

نصرالله  با اشاره به اینکه حزب الله با الهام‌گیری از حادثه کربلا تشکیل شده است، تصریح کرد: ما به دنبال حکومت نیستیم که بخواهیم به مردم دستور دهیم. حضور ما در قدرت در لبنان  برای کسب قدرت نیست، حزب الله هیچ گاه بر سر قدرت و پول، با هیچ کس درگیر نشده است. 

سید حسن نصرالله  با بیان اینکه، گرسنگی سراسر کشورهای اروپایی را فراگرفته است افزود: ظلم و ستمی که بر جهان حاکم شده، در تاریخ بشریت سابقه نداشته است. امروز یک گروه کوچک از میلیاردرها، بر جهان حکومت می‌کنند و آماده جنگ‌افروزی و شایع کردن بیماری هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد، فردا در دفاع قرآن کریم در برابر کسانی که به این کتاب الهی، اهانت می‌کنند، راهپیمایی خواهند کرد و این راهپیماییها در دفاع از تمامی مظلومان و ستمدیدگان فلسطین، یمن، بحرین و سراسر جهان نیز خواهد بود.

29 شهید و زخمی در انفجار منطقه زینبیه دمشق

کلیدواژه