اسد 10, 1402 08:56 Asia/Kabul
  • نظامیان صهیونیست: کابینه نتانیاهو هیچ مشروعیتی ندارد
    نظامیان صهیونیست: کابینه نتانیاهو هیچ مشروعیتی ندارد

در اقدامی بی‌سابقه هزاران تن از نظامیان و کهنه سربازان صهیونیستی یوآو گالانت وزیر جنگ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را آماج تندترین حملات قرار دادند و کابینه او را نامشروع خواندند.

به گزارش رادیو دری، در ادامه مخالفت ها به روند تصویب لایحه تغییرات قضایی، شبکه 13 رژیم صهیونیستی گزارش داد که یکهزار و 300 تن از این نظامیان خطاب به گالانت خطاب به وزیر جنگ صهیونیست و نتانیاهو تاکید کردند: حکومت شما هیچ مشروعیتی ندارد که سربازان ما را به سوی مرگ بفرستد.

پیش از این نیز شبکه صهیونیستی "کان" در این باره گزارش داد که شمار پرسنل ذخیره معترض به این طرح در نیروی هوایی اسرائیل به 830 نفر افزایش یافته که 260 نفر از آنان خلبان هستند.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی دوشنبه شب گزارش دادند، گروه پزشکانی که ترک سرزمین‌های اشغالی را به علت تصویب احتمالی لایحه تغییرات قضایی، بررسی می‌کنند، درحال افزایش است.

براساس پیامی که در یک گروه واتس‌آپ شامل چند هزار پزشک مقیم سرزمین های اشغالی منتشر شده است، این پزشکان پیشنهادهای وسوسه انگیزی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین و امارات برای اشتغال در بیمارستان‌ها و سازمان‌های بهداشتی دریافت کردند.

با فرار پزشکان صهیونیست به خارج از سرزمین‌های اشغالی، کارشناسان هشدار دادند که این مسأله موجب فروپاشی سیستم بهداشتی اسرائیل شده و کمبود زیادی در تعداد پزشک در بخش‌های مختلف بیمارستانی را به همراه خواهد داشت.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی (2 مرداد- 24 ژوئیه) با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد.

این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است.

اعتصاب پزشکان رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب قانون "لغو برهان معقولیت"

کلیدواژه