جدی 02, 1395 09:52 Asia/Kabul
  • محکومیت شهرک‌سازی اسرائیل در پیش‌نویس قطعنامه‌ شورای امنیت

با تایید پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا خواست این قطعنامه را وتو کند.

به گزارش رویترز؛ شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه‌شب پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف فوری شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین که از سوی مصر پیشنهاد شده بود، تایید کرد.

این قطعنامه که امروز (پنجشنبه) به رای گذاشته خواهد شد، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی توصیف کرده است.

آمریکا سال2011 پیش نویس قطعنامه‌ای را که در آن شهرک سازی‌های اسرائیل محکوم شده بود، وتو کرد.

درخواست نتانیاهو از آمریکا در شرایطی است که این کشور همواره از سیاست‌های توسعه طلبانه‌ رژیم صهیونیستی در فلسطین حمایت می‌کند و تل آویو در سایه حمایت‌های واشنگتن، شهرک سازی را در سرزمین های اشغالی تشدید کرده است. 

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز اخیرا فردی را برای سفیر در اسرائیل انتخاب کرده که موافق سیاست شهرک‌سازی است.

رژیم صهیونیستی از اواخر 1394 مصادره زمین‌های فلسطینیان برای ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را شدت بخشیده است؛ به نحوی که میزان مصادره زمین‌های فلسطینیان از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، 439 درصد افزایش پیدا کرده است.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

 

کلیدواژه