سنبله 13, 1402 16:50 Asia/Kabul
  • اعلام آمار زائران ورودی به عراق به تفکیک گذرگاه‌های مرزی
    اعلام آمار زائران ورودی به عراق به تفکیک گذرگاه‌های مرزی

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، شمار زائران ورودی به این کشور را به تفکیک گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، "عمر الوائلی" رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، شمار زائران خارجی که از طریق گذرگاه‌های مرزی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد عراق شده‌اند، به تفکیک گذرگاه‌ها اعلام کرد. 

الوائلی گفت: روند ورود و خروج شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی (ع) به صورت روان در گذرگاه‌های مرزی ادامه دارد و شمار زائرانی که از گذرگاه‌های مرزی زمینی و هوایی وارد کشور می‌شوند، بیش از 3 میلیون و پانصد هزار نفر است. 

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق با اشاره به نسبت بالای خروج شرکت کنندگان در مراسم اربعین از کشور پس از عزاداری در کربلای معلی از طریق گذرگاه‌های مرزی افزود: گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) شاهد خروج روزانه ۱۵۰ هزار زائر از عراق است.

الوائلی عنوان کرد: گذرگاه شلمچه نیز شاهد ورود ۸۰۰ هزار زائر و خروج نسبت بالایی از زائران بوده، گذرگاه الشیب (چذابه) شاهد ورود ۴۰۰ هزار زائر و گذرگاه منذریه (خسروی) شاهد ورود ۳۵۰ هزار زائر تاکنون بوده است. 

این مقام عراقی با اشاره به این که  حدود ۱۸۰ هزار زائر هم از فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف وارد عراق شده‌اند، افزود: از سه گذرگاه مرزی منطقه کردستان عراق نیز ۱۰۰ هزار زائر وارد کشور شده‌اند که ۶۵ هزار نفر از آن‌ها از گذرگاه حاج عمران هستند. 

الوائلی اظهار کرد: روند ورود و خروج شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی (ع) با نظم بسیار و به صورت دسته‌ای و در نوبت‌های مختلف در جریان است و هماهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق، به تسریع روند بازگشت زائران از عراق کمک کرده است. 

وزارت کشور عراق جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تمامی نهادهای مسؤول در زیارت اربعین، در حال انجام اقدامات خود برای تسهیل روند ورود زائران از تمامی مرزهای کشور یعنی المنذریه، زرباطیه، الشیب، شلمچه، سفوان، مندلی، کرکوک، القائم، فرودگاه بغداد، فرودگاه نجف و فرودگاه بصره هستند.

 

کلیدواژه