سنبله 21, 1402 09:13 Asia/Kabul
  • تجمع گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در قدس اشغالی
    تجمع گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در قدس اشغالی

هزاران صهیونیست عصر روز دوشنبه در مقابل ساختمان دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تجمع و علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر تظاهرات کردند.

در آستانه برگزاری جلسه دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای رسیدگی به شکایت‌ها علیه قانون تازه تصویب شده موسوم به «لغو برهان معقولیت»، ده‌ها هزار صهیونیست در مقابل ساختمان این دادگاه در قدس اشغالی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

برخی منابع رسانه‌ای صهیونیستی نیز اعلام کردند که ۴۰ هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی درحال تظاهرات در مقابل مقر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی هستند و با سر دادن شعارهایی لایحه جنجالی تغییرات قضایی کابینه را محکوم کردند.

پیش‌بینی می‌شود که در پایان تظاهرات در مقابل دادگاه عالی، راهپیمایی اعتراضی به سمت مقر اقامت نتانیاهو در خیابان غزه در قدس اشغالی برگزار شود.

رژیم صهیونیستی در تداوم بحران اعتراضات که وارد هفته سی و ششم خود شده، هفته سرنوشت سازی را پیش رو دارد.

قرار است فردا ۱۵ قاضی صهیونیست در دادگاه عالی این رژیم در قدس اشغالی شکایت ها علیه قانون برهان معقولیت را بررسی کنند.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی پیشتر با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی پیشنهادی نتانیاهو را در کنست تصویب کرد.

تصویب این قانون نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است.

با توجه به تصویب این قانون، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده «اسرائیلی ها» و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود.

کلیدواژه