سنبله 25, 1402 18:45 Asia/Kabul
  • مجسمه موسس رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد
    مجسمه موسس رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد

همزمان با آغاز سال نوی عبری و افزایش هشدارهای رسانه‌ای مبنی بر وجود شکاف بی‌سابقه بین ساکنان فلسطین اشغالی، مجسمه «دیوید بن گوریون» موسس رژیم صهیونیستی در ساحل تل‌آویو به آتش کشیده شد.

به گزارش رادیو دری، رسانه‌های فلسطینی امروز شنبه ۱۶ سپتامبر گزارش دادند که شب گذشته، یک شهرک‌نشین مجسمه «دیوید بن گوریون» موسس رژیم صهیونیستی را در ساحل تل‌آویو به آتش کشیده است.

مجسمه بن گوریون به عنوان یکی از نمادهای تفریحی تل‌آویو در ساحل تل‌آویو قرار دارد.

طبق واکنش‌ها و تحلیل‌ صهیونیست‌ها، سوزاندن مجسمه بن گوریون و نشانه‌ای بسیار مهم برای رهبران رژیم اشغالگر به ویژه جناح چپ آن است؛ نماد و نشانه‌ای که به معنای گسترش اختلافات بین شهرک‌نشینان، در نتیجه اقدامات «بنیامین نتانیاهو» برای تضعیف نظام قضایی این رژیم تعبیر می‌شود.

نخست‌وزیر فعلی کابینه تل‌آویو با طرح‌های جنجالی هم‌پیمانان راست‌گرای افراطی خود، باعث تظاهرات اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی برای بیش از ۳۷ هفته متوالی شده است؛ اعتراضاتی که همه صفوف ارتش، سرویس‌های امنیت، یگان‌های ویژه و تمامی گروه‌های اشغالگران را در بر می‌گیرد.

رسانه‌های عبری در گزارش‌های خود اذعان کرده اند که «شهرک‌نشینان اسرائیلی در این روزها، احساس می‌کنند که امنیت شخصی خود را از دست داده‌اند؛ زیرا متوجه می‌شوند که اوضاع تحت کنترل نیست».

جوانان رژیم صهیونیستی: این رژیم در حال نابودی است

وزیر اطلاعات ایران: رژیم صهیونیستی به ورشکستگی رسیده است

کلیدواژه