جوزا 13, 1403 10:40 Asia/Kabul
  • تظاهرات ده‌ها هزار نفری در تل‌آویو برای حمایت از آتش‌بس در جنگ غزه
    تظاهرات ده‌ها هزار نفری در تل‌آویو برای حمایت از آتش‌بس در جنگ غزه

دهها هزار نفر در تل آویو، با بستن خیابان‌های اصلی این شهر بار دیگر توافق با جنبش حماس و آزادی اسیران اسرائیلی را خواستار شدند.

به گزارش رادیو دری، تل آویو، مرکز رژیم اسرائیل شامگاه شنبه و بامداد امروز (یکشنبه) شاهد تظاهرات گسترده دهها هزار نفری در اعتراض به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل بود.

معترضان که خواهان توقف جنگ در غزه و توافق با حماس بودند، تعدادی از خیابان‌های اصلی تل آویو را مسدود کردند که به دخالت نیروهای پلیس و زد و خورد با معترضان انجامید.

علاوه بر تل آویو در حدود 60 منطقه و شهرک صهیونیست‌نشین نیز اعتراضات ضد کابینه رژیم صهیونیستی برگزار شد.

خانواده‌های اسیران اسرائیلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده اند که نتانیاهو تلاش خواهد کرد تا توافق جدید را برهم بزند، زیرا اعضای افراطی کابینه نتانیاهو به دنبال تداوم جنگی بی‌پایان هستند.

نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل شامگاه جمعه گفت،: جنگ فقط زمانی به پایان خواهد رسید که همه اهداف آن از جمله بازگرداندن کل اسیران اسرائیلی و نابودی حماس محقق شود.

دولت آمریکا که سلاحهای پیشرفته‌ای در اختیار ماشین جنگی اسرائیل قرار داده است تا مردم فلسطین را به شهادت برساند، با این ادعا که "زمان پایان جنگ فرا رسیده است" مدعی شده نباید این لحظه را از دست داد.

درهمین حال، رسانه‌های عبری زبان اذعان کرده اند که سرنگونی پنجمین پهپاد "هرمس 900" و پرتاب موشک برکان، به پایگاه گیپور که موجب تخریب کامل چهار ساختمان شد، از قدرت و توانمندی حزب الله پس از هشت ماه جنگ حکایت دارد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، پس از هشت ماه جنگ در جبهه شمالی اسرائیل در مرز لبنان، منطقه الجلیل به کلی تغییر کرده و اعتماد اسرائیلی‌ها در الجلیل به کابینه رژیم صهیونیستی روبه کاهش و صبر آنها لبریز شده است.

حماس پیشنهاد اسرائیل برای آتش‌بس در غزه را «مثبت» خواند؛ استقبال اتحادیه اروپا و سازمان ملل

کلیدواژه